Business Internaţional

Unilever la cura de slabire... a profiturilor

22.10.2003, 00:00 29

Unilever si-a redus estimarile de castig pentru a doua oara in ultimele patru luni, dupa ce dieta Atkins a indepartat mare parte din consumatorii produselor sale de reducere a greutatii Slim Fast.
Actiunile companiei au pierdut mai mult de 7% din valoarea lor bursiera, cu noua zile inainte de raportarea rezultatelor pe al treilea trimestru al anului. In luna iunie, Unilever a si-a redus estimarile legate de cresterea vanzarilor marcilor strategice, la 4%, de la 5-6%. Saptamana aceasta compania a anuntat ca nivelul asteptat pentru 2003 nu va atinge 3%.
Compania a spus ca impactul dietei Atkins a afectat mai mult decat s-ar fi asteptat vanzarile produselor propriei game pentru slabit, Slim Fast. Divizia de produse alimentare sanatoase a companiei a inregistrat o scadere de 23,5% in al treilea trimestru al anului.
Unilever a mai dat vina pe slaba performanta a vanzarilor de parfumuri, printre care se numara brandul Calvin Klein. Totusi, s-au ameliorat rezultatele obtinute de marcile de alimente congelate si bunuri de ingrijire a casei, printre care produsele de curatare Domestos si Cif, dar performanta lor este inca sub asteptari.
Unilever a insistat ca isi va indeplini obiectivul de profit datorita economiilor suplimentare, si a ratei de impozitare. In ultimii patru ani Unilever a parcurs un proces de restructurare numit "Path of growth" (Calea de dezvoltare), care include printre obiective o crestere anuala de 5-6% pana la sfarsitul lui 2004. Desi compania nu a avut prea multe probleme cu concedierile, refacerea portofoliului de marci si inchiderea unor fabrici, atingerea obiectivului de vanzari pare sa dea mai mult de furca directorilor Unilever.
Niall FitzGerald si Anthony Burgmans, co-presedintii Unilever, au spus intr-un comunicat ca dezamagirea provocata de vanzarile din 2003 s-au datorat "unor factori din primul semestru si unor afaceri cu performanta sub medie".
In mod ironic, anuntul de la inceputul acestei saptamani vine dupa decizia companiei de a inceta sa mai emita comentarii inainte de raportarile oficiale ale rezultatelor trimestriale.
andreea.melinte@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO