Companii

Bermas a intrat pe pierdere

18.05.2005, 18:49 11

Numarul sapte din sapte din piata berii, Bermas Suceava a raportat pentru primele trei luni o cifra de afaceri de 830.000 de euro (31 mld. lei), in scadere fata de perioada similara a anului trecut, cand s-a oprit la 875.000 de euro (35,4 mld. lei). Compania a raportat o pierdere de aproape 150.000 de euro (5,6 mld. lei) comparativ cu 130.000 de euro (5,2 mld. lei) in perioada similara a anului trecut.

"Desi avem pierderi, ne incadram in bugetul de venituri si cheltuieli. Aveam estimata o pierdere mai mare pentru primul trimestru", spune Elena Anisoi, directorul economic al Bermas Suceava.

Compania a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 9 mil. euro (362 mld. lei), similara cu cea inregistrata anul trecut, si un profit net de 850.000 de euro (34 mld. lei) in scadere cu 15% in euro fata de 2003: 1 mil. euro (39 mld. lei). Bermas estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproape 11 mil. euro (430-440 mld. lei).

"Berea este un produs cu un consum sezonier, iar vanzarile bune le asteptam pentru trimestru doi si trei. Ultima modificare a pretului am facut-o in aprilie 2004, in timp ce preturile la toate utilitatile au avut un ritm de crestere mai sustinut", sustine Elena Anisoi. Sezonalitatea vanzarilor de bere incepe sa urce din luna mai tinand pana spre sfarsitul lui octombrie.

Bermas a produs anul trecut 345.000 de hectolitri (la o capacitate proiectata de 360.000 de hectolitri) in scadere cu aproape 15.000 de hectolitri fata de anul anterior.

Pachetul majoritar de actiuni al Bermas (52%) este detinut de doua PAS-uri: Asociatia Victoria si PAS Bermas. Actiunile Bermas sunt listate la categoria a II-a a Bursei. Ultima tranzactie de la Bursa cu actiunile producatorului de bere s-a realizat la 26.200 lei/ actiune, pret la care valoarea companiei este de 9,2 mil. euro.

Piata berii a atins anul trecut 600 de mil. euro (14 mil. hectolitri), in crestere usoara fata de anul precedent cand s-a oprit la 550 mil. euro (12,8 mil. euro).

Liderul pietei a continuat sa fie Brau Union, care face parte din grupul Heineken - locul patru mondial, urmat de Compania de Bere Romania din grupul SAB Miller si Interbrew Romania, filiala liderului mondial InBev. Pe locul patru a urcat vertiginos European Drinks. Locul cinci este ocupat de Tuborg Romania, care face parte din grupul danez Carlsberg - locul cinci mondial, urmat de Bere Mures, o afacere dezvoltata de un grup de investitori autohtoni. stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO