Companii

Camasile si cravatele, cadouri ce umplu conturile comerciantilor de profil

14.12.2004, 00:00 48

Vanzarile de camasi, cravate si accesorii, unele din produsele de pe piata care se preteaza cel mai bine pentru cadouri de sarbatori de an vor exploda in urmatoarea perioada, apreciaza jucatorii in domeniu.
"In general in luna decembrie vanzarile cresc in medie fata de lunile normale ale anului, cu peste 70% in cazul cravatelor si cu 80% in cazul camasilor. Mos Nicolae a pastrat tendinta de crestere de pe tot parcursul anului, produsele cele mai cautate fiind cele pretabile pentru cadouri, respectiv camasi, cravate, curele, portofele, butoni", este de parere Emil Rosca director de marketing al companiei Graftex, cea care distribuie pe piata romaneasca produsele marca Bigotti.
Compania Graftex detine 17 magazine Bigotti in Bucuresti si in provincie, cea mai mare parte fiind situate in cadrul aglomerarilor comerciale de tip mall.
Parerea este sustinuta si de Gabriel Muraru, director general al companiei Dinasty.
"Vanzarile de camasi si cravate cresc puternic in perioada 15-30 decembrie, ajungand chiar la cresteri de 80%-100% fata de media annuala", sustine directorul general al Dinasty. Compania opearaza doua magazine de imbracaminte si accesorii Dinasty in Bucuresti si Iasi, situate in doua complexuri comerciale si detine si o retea de magazine de costume de gala - Alb si Negru.
Potrivit lui Muraru, pentru camasile si cravatele vandute in luna decembrie este nevoie de ambalaje diferite fata de restul anului. "Cea mai mare parte a camasilor si cravatelor sunt destinate a fi facute cadou. In aceste conditii produsele au nevoie de ambalaje speciale", adauga Muraru.
Chiar daca vanzarile de camasi si cravate au crescut in acest an fata de anul trecut, cresterile nu au fost aceleasi in toate segmentele. Ultima tendita pe piata pare a fi cumpararea de camasi cat mai scumpe, spun jucatorii din piata.
"Odata cu imbunatatirea mediului de afaceri se inregistreaza o tendinta de orientare spre produsele de lux, preferandu-se cravatele de matase tesuta, care au inregistrat in cazul nostru o crestere de 70%. In plus, camasile Artigiani (marca cea mai scumpa din portofoliul produselor vandute in cadrul magazinelor Bigotti - n. red), au crescut la randul lor cu 60%", spune Emil Rosca.
In aceste conditii compania Graftex ar putea ajunge in acest an, potrivit propriilor estimari, la o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 45% fata de anul trecut.
"Materialele mai bogate si tesaturile de calitate superioara cresc. Produsele din gama medie au crescut in vanzarile noastre in acest an insa cele din categoria superioara au explodat in aceeasi perioada, fiind tot mai multi clienti care vor altceva", adauga Muraru.
El spune ca in an compania Dinasty va ajunge la vanzari de 2,7 milioane de euro, fata de 1,5 milioane de euro anul trecut.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO