Companii

Conturile Heidi, mai dulci cu 15%

03.12.2003, 00:00 21

Producatorul de ciocolata Heidi Chocolats Suisse Romania estimeaza o crestere de 15% a vanzarilor din acest an, astfel incat sa ajunga la aproximativ 5,5 milioane de dolari. "Am crescut deja cu 10% pe primele 11 luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut si anul inca nu s-a incheiat. Dupa cum stiti, perioada care urmeaza este propice vanzarilor de ciocolata," a declarat Massimo Palumbo, director de marketing al companiei.Heidi produce 1.000 de tone de ciocolata anual, iar anul viitor intentioneaza sa investeasca intr-o noua linie de productie, dar Palumbo spune ca valoarea investitie nu a fost deocamdata stabilita. In principiu, o astfel de investitie se ridica la aproximativ jumatate de milion de dolari."Produsul exista deja pe piata romaneasca, nu este nou, numai sistemul de productie va fi nou," a spus Palumbo.De la intrarea pe piata romaneasca, in 1994, Heidi a investit sapte milioane de dolari. Compania are o fabrica in Pantelimon, care se intinde pe o suprafata de 2.500 de metri patrati si o fabrica de lapte praf in judetul Timis, cu o capacitate zilnica de procesare de 75.000 de litri.Heidi a lansat la inceputul acestei saptamani o noua gama de ciocolata-tablete sub marca "Intense", in trei sortimente, dar investitia a fost minima, dupa cum afirma Palumbo.De asemenea, compania a inceput o campanie de promovare pe Internet, pe doua site-uri dedicate femeilor."Am intrat pe acest canal de prmovare pentru ca exista un potential. Credem ca e o investitie foarte buna, dat fiind faptul ca 70% din clientii produselor noastre sunt femei," a spus Palumbo.Heidi, care are o cota de piata de circa 6,8% din piata, conform unor studii de piata, se adreseaza segmentului premium de consumatori, adica celor cu venituri ridicate. Lideri de piata sunt Excelent/Kandia, care au fuzionat anul acesta, cu aproape 40% din piata. Cele soua sunt urmate de Kraft Foods Romania, cu 35% si Primola, cu 8%.Competitia de pe aceasta piata este foarte mare, mai cu seama ca in ultimul an companiile locale au intrat cu campanii de marketing, lansari de branduri noi si promovare agresive, detronand companiile multinationale. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO