Companii

Nou concept Flanco pentru vanzari de 30 milioane de dolari

18.04.2001, 00:00 27



Reteaua de magazine Flanco, liderul pietei de distributie pentru electrocasnice, aparatura TV-audio si produse albe (aragazuri, masini de spalat), vrea sa lanseze in Romania un nou concept de magazin, in care se vor desface produse de varf.

Vanzarile Flanco au crescut cu 77% in 2000, iar pentru 2001 compania si-a propus o cifra de afaceri de 30 milioane de dolari, fata de 20 milioane dolari cat a realizat anul trecut. Profitul pentru 2001 este estimat la 500.000 de dolari.

"Desi pentru acest an se estimeaza o scadere globala a pietei, cred ca zona gamelor de varf, a produselor de calitate, va fi in crestere", a declarat pentru Ziarul Financiar Florin Andronescu, directorul general al Flanco, cel care a fondat afacerea in 1991.

Compania intentioneaza sa deschida in acest an patru noi magazine de suprafete mult mai mari decat cele operate in prezent si care sa includa servicii de transport, reparatii si o echipa care va prelua reclamatiile privind produsele vandute.

"Ceea ce dorim sunt niste magazine la standarde occidentale, o pata de culoare in peisajul comercial romanesc. Prin acestea dorim nu numai sa vindem produse ca atare ci si servicii, intre care instalare, consultanta, extensii de garatie si service", a declarat Florin Andronescu.

El spune ca prin serviciul de consultanta se urmareste cresterea gradului de utilizare al functiunilor pentru produsele cumparate din magazinele Flanco.

Flanco detine in prezent 48 de magazine, cu o suprafata totala de circa 7.000 de metri patrati, din care zece sunt in Bucuresti. Suprafata medie a unui magazin este de 155 metri patrati.

Cel mai mare dintre ele se afla la Bucuresti Mall si are o suprafata de 320 metri patrati. "Magazinul a fost deschis in septembrie 1999. Cheia sucesului este traficul mare din Mall", spune Andronescu.

Cele patru magazine care vor fi inaugurate in acest an, dintre care doua in Bucuresti si celelate doua in Cluj si Timisoara vor avea suprafete intre 440 si 700 de metri patrati. Investitia totala pentru dotarea acestor magazine va fi de circa 400.000 de dolari.

Flanco este singulara printre companiile de profil prin faptul ca are in spate doua fonduri de investitii de capital de risc: Oresa Ventures si Danube Fund.

Oresa a intrat in afacere in 1997, an in care vanzarile totale ale Flanco au fost de 6,4 milioane de dolari.

Cheia cresterii cifrei de afaceri a Flanco a fost introducerea creditului de consum pentru achizitionarea produselor electronice si electrocasnice, explica reprezentantii societatii. In ultimii patru ani, Flanco a derulat credite in lei in echivalent de 33,8 milioane de dolari prin cele opt banci cu care a lucrat.

In prezent vanzarile pe credit se deruleaza prin interemdiul a patru banci, Banca ?iriac, Libra Bank, Banca Romana pentru Dezvoltare si Banc Post. Durata creditarii este de maxim trei ani, produsele putand fi cumparate si fara avans.

Contractarea creditelor si plata ratelor se poate face prin intermediul magazinelor Flanco, fara a fi necesara deplasarea la banca. De asemenea exista posibilitatea accesarii paginii de internet al firmei, www.flanco.ro.

La acesta adresa se poate gasi oferta de produse a firmei si preturile curente ale produselor comercializate. Totodata site-ul oferta posibilitatea calcularii ratelor de plata in cazul cumparaturilor pe credit, nivelul avansului si banca fiind la alegerea utilizatorului.

Piata produselor electronice si electrocasnice a fost de circa 110 milioane de dolari anul trecut, liderul pietei fiind Flanco, care detine 19% din acesta piata, conform propriilor raportari.

Pe piata televizoarelor, Flanco a a avut o cota de piata de 22%, fiind devansata de Metro, care a vandut mai mult ca numar de aparate, dar valoric a fost sub Flanco.

Produsele electronice (TV, audio, video) detin 55% din cifra de afaceri pe anul trecut a Flanco, restul de 45% fiind produsele albe (masini de spalat, aragaze) precum si alte produse electrocasnice.

Cel mai important funizor al Flanco, cu o cota de 20% in vanzarile tolate, este firma turca Arcelik, cu brandul Beko, pentru care Flanco detine exclusivitatea vanzarilor in Romania. Produsele Philips au reprezentat 15% din vanzarile Flanco de anul trecut, cele ale Whirlpool 13% si produsele Sony 10%.

Vanzarile de aparate Zanussi au fost 8% din totalul cifrei de afaceri din 2000 in timp ce televizoarele LG au reprezentat 7%.

In acest an, compania spera sa obtina o crestere substantiala a vanzarilor prin noile magazine si prin extinderea distributie pentru produsele Beko.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO