Companii

Timişoreana a mers mai departe şi a luat trofeul Effie pentru a doua oară

Grant Mckenzie, vicepreşedintele de marketing al Ursus Breweries: Nu contează bugetul pe care îl ai atunci când vrei să fii eficient în promovare, ci ideea. Aşa că nu faceţi compromisuri

Grant Mckenzie, vicepreşedintele de marketing al Ursus Breweries: Nu contează bugetul pe care îl ai atunci când vrei să fii eficient în promovare, ci ideea. Aşa că nu faceţi compromisuri

13.06.2010, 23:39 71

Campania "Povestea merge mai departe" realizată în 2009 pentrubrandul Timişoreana, cea mai vândută bere din România deţinută deUrsus Breweries, a câştigat premiul Grand Effie în cadrul celeide-a şaptea ediţii a galei premiilor industriei publicitare Effie,cea mai importantă competiţie anuală din această industrie, care afost urmărită de peste 500 de spectatori.

Effie este o competiţie destinată industriei de advertising carepremiază cele mai eficiente campanii publicitare, respectivcampanii care au atins sau au depăşit obiectivele de marketing şicomunicare. Aceasta este cea de-a doua oară când Timişoreanacâstigă trofeul Effie, după ediţia premiilor Effie din 2008. Anulacesta, din peste 50 de campanii înscrise 18 au fost câştigătoare,campaniile fiind evaluate de un juriu de 82 de persoane format atâtdin directorii marilor companii locale, cât şi din membri aiagenţiilor de publicitate. În cadrul fiecărei categorii au fostadjudecate între unul şi trei premii.

"Nu contează bugetul pe care îl ai atunci când vrei să fiieficient în promovare, ci ideea. Aşa că nu faceţi compromisuri", adeclarat Grant Mckenzie, vicepreşedintele de marketing al UrsusBreweries, în momentul în care a ridicat premiul pentru cea maieficientă campanie de promovare a anului. Prin această afirmaţie elsublinia ideea că discount-urile şi trucurile folosite în 2009pentru creşterea vânzărilor într-o perioadă de criză economică nuconstruiesc cu adevărat branduri.

Campania Timişoreana, care de asemenea a câştigat aurul încategoria Alcoholic Beverages: Beers And Wines (băuturi alcoolice:beri şi vinuri) a fost realizată de agenţia de publicitate GMP.Reprezentanţii Timişoreana nu au făcut publice obiectivele pe carebrandul Timişoreana le-a atins în urma acestei campanii, însăsusţin că acestea au fost "cu mult peste cele anunţate decompetiţie" în cadrul galei Effie.

Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere local, aînregistrat în anul financiar aprilie 2009-martie 2010 o creşterede 4% a cotei de piaţă comparativ cu aceeaşi perioadă a anuluiprecedent, deţinând în prezent peste 32% din vânzările de bererealizate pe plan local. Aceştia au completat că acest avans alcotei de piaţă a fost susţinut în mare parte de creştereaînregistrată de vânzările Timişoreana în ultimul an fără a da însăcifre absolute.

Pentru marele premiu Effie au mai fost nominalizate campaniileNapolact ("Reason to rest" - motiv pentru odihnă, Propaganda),brand din portofoliul FrieslandCampina România, Herbal Essences("House of fun" - casa de distracţii, Leo Burnett & Target),produs de Procter & Gamble, şi BRD ("Great people behind greatpeople" - În spatele oamenilor mari sunt alţi oameni mari,Propaganda). Potrivit filmuleţelor de prezentare ale acestorcampanii, apărute în cadrul galei Effie, Napolact a atins o cotă depiaţă de 24% pe segmentul sana în urma derulării campaniei "Reasonto rest", în creştere cu câteva puncte procentuale, în timp ceHerbal Essences şi-a depăşit cu 60% obiectivele stabilite pentrucampania "House of Fun".

Printre cele mai premiate agenţii în competiţia Effie Awards2010 s-au numărat Graffiti BBDO, care a primit Bronz Effie pentrucampaniile Dacia - Unbeatable Price (categoria Durables), Sadu(Scandia Română) - Country Food (Food Products I), Romtelecom Dolce- Share Dolce (Media & Entertainment) şi Silver Effie pentrucampania React - A Chance for Life (Non-Profit Pro-Bono / PublicService, Social Campaigns).

Atât numărul de campanii nominalizate, cât şi numărul decampanii premiate în cadrul galei Effie din acest an au fost însăsimţitor mai puţine decât cele din cadrul ediţiei din 2009, caurmare a scăderii bugetelor alocate promovării de către companii peparcursul primului an de criză economică resimţită în România.

Effie este un festival internaţional realizat sub licenţaAmerican Marketing Association New York, comunitateaprofesioniştilor în marketing pentru toate industriile şidisciplinele de marketing din zona New York.

În România, Effie este un proiect derulat de InternationalAdvertising Association (IAA), asociaţie care reuneşte advertiseri,agenţii de publicitate şi media, în parteneriat cu UniuneaAgenţiilor de Publicitate din România (UAPR).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO