Companii

Un sfert din banii pentru produse non-alimentare merg către detergenţii, scutecele şi hârtia igienică

Un sfert din banii pentru produse non-alimentare merg către detergenţii, scutecele şi hârtia igienică

Autor: Cristina Roşca

31.12.2011, 21:14 342

Detergenţii de rufe, scutecele pentru copii şi hârtia igienică sunt bunurile non-alimentare care au cea mai mare pondere în coşul de cumpărături al românilor, raportat la valoarea coşului şi nu la volumul acestuia. Astfel, peste14% din banii cheltuiţi de un român la cumpărăturile de produse non-alimentare merg pe detergenţi de rufe, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. În această analiză nu sunt incluse ţigările.

Banii românilor mai merg pe deodorante (5,3% din buget), şampoane (5,1%) şi pastă de dinţi (3,9%). În topul celor mai "costisitoare" 15 produse din coşul de consum intră şi produse care nu sunt necesare traiului de zi, precum bateriile sau lamele de ras, însă ale căror preţuri sunt de regulă mai mari, motiv pentru care acestea intră în acest top. Un român cheltuie anual la cumpărături, atât în retailul modern, cât şi în cel tradiţional - circa 762 de euro, potrivit calculelor ZF.

Calculele au fost făcute pornind de faptul că anul trecut comerţul local a fost de 16 miliarde de euro, iar populaţia României este de 21 de milioane de locuitori. În totalul coşului de consum produsele non-alimentare au o pondere de 15,8%, potrivit datelor Nielsen. Coşul de consum este alcătuit din alimente şi băuturi non-alcoolice (40,8%), băuturi alcoolice (10,7%), ţigări (32,8%) şi produse non-alimentare (15,8%). În aceste condiţii, un român cheltuie anual 120 euro pe aceste produse, potrivit estimărilor ZF.

Ce produse non-alimentare au cea mai mare pondere în coşul de consum?

Detergenţi de rufe 14,1%

Scutece de copii 7,6%

Hârtie igienică 6,1%

Deodorante 5,3%

Şampoane 5,1%

Produse de protecţie sanitară 4,1%

Pastă de dinţi 3,9%

Balsam de rufe 3,5%

Produse de colorare a părului 3,4%

Săpun 3,4%

Detergenţi de spălat vasele 2,9%

Rame de ras 2,8%

Prosoape de bucătărie 2,7%

Baterii 2,5%

Produse de îngrijire a feţei şi a ochilor 2,2%

Sursă: Nielsen

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO