Companii

Vânzările MOL România cresc uşor pe o piaţă în stagnare

Vânzările MOL România cresc uşor pe o piaţă în stagnare

Vânzările MOL România cresc uşor pe o piaţă în stagnare

Autor: Roxana Petrescu

17.08.2011, 00:05 325

MOL România, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa petrolieră locală, a înregistrat un uşor avans al vânzărilor de carburanţi în primele şase luni ale anului, comparativ cu pe­rioa­da similară a anului trecut, de circa 1,1%. Re­zul­tatele anunţate ieri de companie vin în con­textul în care în primele trei luni ale anului vân­zările în volum ale MOL România stagnau.

"În România, vânzările în volum de car­bu­ranţi au crescut uşor cu 1,1% în prima jumă­tate a anului 2011 comparativ cu aceeaşi perioadă de anul trecut. Vânzările pe carduri (vân­zările din segmentul comercial către flo­tele de maşini - n.red.) au început să-şi revină în 2011, crescând cu 2% în primul semestru al anu­lui faţă de primele şase luni din 2010", se arată în raportul grupului petrolier ungar MOL, proprietarul MOL România.

Retailul încă scade

Potrivit celor mai recente informaţii, piaţa de carburanţi în totalitate a stagnat în volum în primul semestru din 2011 comparativ cu pe­rioa­da similară a anului trecut, dar evoluţiile în funcţie de seg­mentele de piaţă au fost diferite.

La nivelul tuturor jucătorilor care şi-au anunţat rezultatele financiare până acum se re­marcă o tendinţă de revenire a cererii pe seg­mentul comercial, în timp ce consumul în seg­mentul de retail (persoane fizice) con­tinuă să fie afectat de puterea mică de cum­părare a ro­mânilor.


De exemplu, Petrom, cea mai mare com­pa­nie din România, a înregistrat vânzări co­mer­ciale de benzină şi motorină în creştere, dar pe partea de retail a raportat o scădere de 5% în primul semestru al anului, în linie cu ten­dinţa pieţei.

Rompetrol, al doilea jucător din piaţa pe­tro­lieră locală, a raportat la rândul său vânzări în volume cu 11% mai mari în primul se­mes­tru al anului pe segmentul comercial, în timp ce divizia de retail continua să scadă cu circa 3% în perioada analizată.

În ciuda acestui lucru, afacerile petro­liş­tilor nu au avut de suferit în contextul în care toţi au aplicat scumpiri la pompă pe fondul evoluţiilor cotaţiilor internaţionale.

Mai mult în magazine

Revenind la rezultatele MOL România, com­pania a înregistrat vânzări în creştere şi în maga­zinele din incinta benzinăriilor, cu 10,2% în primul semestru al anului, pe fondul pro­mo­ţiilor agresive realizate.

"Cota de piaţă a MOL potrivit Asociaţiei Ro­mâne a Petrolului (organizaţie care-i in­clu­de pe cei mai mari petrolişti din România - n. red.) a ajuns la aproape 12% la finalul pri­mu­lui semestru. Investiţiile în retail s-au ri­dicat la circa 1,1 mld. forinţi (circa 4 mi­l. euro). La fi­na­lul primului semestru, MOL România avea o reţea de 127 de staţii de ali­mentare", se mai arată în raportul semes­trial al grupului MOL.

Potrivit celor mai recente informaţii fur­ni­zate de companie, MOL România a înre­gis­trat anul trecut o cifră de afaceri de circa 560 de milioane de euro, în creştere cu 24% com­pa­rativ cu rezultatul raportat în 2009.

Dincolo de activitatea de distribuţie a car­bu­ranţilor, în luna aprilie MOL a încheiat acor­duri de concesiune cu Agenţia Naţională de Resurse Minerale (ANRM) pentru trei pe­ri­metre de explorare câştigate în cadrul unei licitaţii derulate anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels