MOL România, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa petrolieră locală, a înregistrat un uşor avans al vânzărilor de carburanţi în primele şase luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, de circa 1,1%. Rezultatele anunţate ieri de companie vin în contextul în care în primele trei luni ale anului vânzările în volum ale MOL România stagnau.
Retailul încă scade
Potrivit celor mai recente informaţii, piaţa de carburanţi în totalitate a stagnat în volum în primul semestru din 2011 comparativ cu perioada similară a anului trecut, dar evoluţiile în funcţie de segmentele de piaţă au fost diferite.
La nivelul tuturor jucătorilor care şi-au anunţat rezultatele financiare până acum se remarcă o tendinţă de revenire a cererii pe segmentul comercial, în timp ce consumul în segmentul de retail (persoane fizice) continuă să fie afectat de puterea mică de cumpărare a românilor.
De exemplu, Petrom, cea mai mare companie din România, a înregistrat vânzări comerciale de benzină şi motorină în creştere, dar pe partea de retail a raportat o scădere de 5% în primul semestru al anului, în linie cu tendinţa pieţei.
Rompetrol, al doilea jucător din piaţa petrolieră locală, a raportat la rândul său vânzări în volume cu 11% mai mari în primul semestru al anului pe segmentul comercial, în timp ce divizia de retail continua să scadă cu circa 3% în perioada analizată.
În ciuda acestui lucru, afacerile petroliştilor nu au avut de suferit în contextul în care toţi au aplicat scumpiri la pompă pe fondul evoluţiilor cotaţiilor internaţionale.
Mai mult în magazine
Revenind la rezultatele MOL România, compania a înregistrat vânzări în creştere şi în magazinele din incinta benzinăriilor, cu 10,2% în primul semestru al anului, pe fondul promoţiilor agresive realizate.
"Cota de piaţă a MOL potrivit Asociaţiei Române a Petrolului (organizaţie care-i include pe cei mai mari petrolişti din România - n. red.) a ajuns la aproape 12% la finalul primului semestru. Investiţiile în retail s-au ridicat la circa 1,1 mld. forinţi (circa 4 mil. euro). La finalul primului semestru, MOL România avea o reţea de 127 de staţii de alimentare", se mai arată în raportul semestrial al grupului MOL.
Potrivit celor mai recente informaţii furnizate de companie, MOL România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 560 de milioane de euro, în creştere cu 24% comparativ cu rezultatul raportat în 2009.
Dincolo de activitatea de distribuţie a carburanţilor, în luna aprilie MOL a încheiat acorduri de concesiune cu Agenţia Naţională de Resurse Minerale (ANRM) pentru trei perimetre de explorare câştigate în cadrul unei licitaţii derulate anul trecut.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels