Eveniment

Mii de euro au pierdut companiile aeriene prin anularea curselor

Mii de euro au pierdut companiile aeriene prin anularea curselor

O companie aeriană poate pierde şi 10.000 de euro la un zbor anulat

Autor: Mirabela Tiron

16.02.2012, 00:03 140

Ceaţa, gerul, condiţiile meteo nefa­vorabile care au obligat companiile aeriene să îşi ţină la sol avioanele au dus la pierderi de zeci de mii de euro, potrivit estimărilor ZF. În ultimele trei săptămâni, pe site-urile celor mai mari două aeroporturi din ţară, Henri Coandă şi Aurel Vlaicu din Capitală, figurau zilnic curse anulate. Atât com­pania Tarom, cât şi Air France KLM, Lufthansa, GermanWings şi low-costul Wizz Air au anunţat pe site-urile aero­porturilor zboruri anulate. Mai mult, deşi au fost zboruri care s-au efectuat,

s-au înregistrat întârzieri cauzate şi de operaţiunile de degivrare, dar şi de vizibilitatea redusă.

O companie aeriană poate pierde chiar şi 10.000 de euro pe un zbor anulat, dacă luăm în calcul un preţ mediu de 150 de euro per bilet şi 70 de pasageri pe călătorie. Doar compania aeriană de stat Tarom avea anulate ieri şapte zboruri, din care două spre destinaţii externe şi cinci pe rute interne, potrivit datelor de pe site-ul aero­portului Henri Coandă, la ora 17.

Oficialii Tarom nu au răspuns la solicitarea ZF cu privire la ce pierderi le aduc cursele anulate sau întârzierile. Reprezentanţii operatorului de stat au transmis că din cauza condiţiilor meteo zborurile Tarom au "suferit nere­gularităţi", referindu-se la faptul că avioanele au aterizat pe alte aeroporturi decât cele de destinaţie, au plecat cu întârziere sau au fost anulate.

De exemplu, ieri un avion care venea la Cairo cu destinaţia Bucureşti a aterizat pe aeroportul din Sibiu din cauza vizibilităţii reduse cauzată de ceaţă. Din acelaşi motiv şi avionul care efectua un zbor pe ruta Cluj-Bucureşti a aterizat pe aeroportul din Constanţa.

Wizz Air nu a dorit să transmită ce pierderi aduc cursele anulate sau întârzierile.

Pe de altă parte, compania Blue Air a transmis că din cauza condiţiilor meteo nu a fost anulat niciun zbor, ci doar din motive operaţionale.

"La fiecare întârziere costurile com­paniei cresc, iar când nu se efectuează curse se poate vorbi de pierderi", a spus Florentina Tatu, purtătorul de cuvânt al companiei Blue Air. Ea nu a specificat cu cât au crescut costurile companiei în urma unor întârzieri înregistrate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO