Media & Advertising

TBWA Londra a castigat Grand Prix la Cannes

02.07.2004, 00:00 16



Spotul "Mountain" realizat de TBWA Londra pentru Sony PlayStation a obtinut Grand Prix-ul celei de-a 51-a editii a Festivalului International de Publicitate de la Cannes.



an spot, mii de oameni se catara unii peste altii pentru a ajunge pentru cateva secunde in varful unui munte format din oameni. Fondul muzical este asigurat de melodia "Get on Board Lil' Children" interpretata de Shirley Temple si se incheie cu sloganul "Fun, anyone?".



"Metafora este foarte apropiata de lumea de astazi, in care toate tarile se lupta intre ele, iar cetatenii se joaca jocuri video", a declarat Linda Kaplan Thaler, Chief Executive Kaplan Thaler Group.



TBWA Paris a obtinut titlul de Agentia Anului datorita premiilor pe care le-a castigat de-a lungul saptamanii in cadrul Festivalului. Jurnalistii prezenti la eveniment au ales spotul "Musica Chairs" realizat de Wieden + Kennedy pentru Nike drept favoritul lor.



Juriul a mai luat in considerare inca doua reclame pentru Grand Prix: spoturile Bud Light, in care se aduc omagii unor personaje precum "Mr. Really, Really, Really Bad Dancer", si un spot pentru inalbitorul Vim de la Unilever.



Grand Prix-ul pentru print a revenit reclamei britanice pentru Volkswagen realizata de DDB Londra. Printul promoveaza puterea noului Polo printr-un gag vizual. O echipa de politisti se adaposteste de gloante in spatele unui Polo, chiar daca mai sunt alte masini parcate in zona. Grand Prix-ul pentru outdoor a revenit agentiei J Walter Thompson din Kuala Lumpur pentru reclama retelei de televiziune Ch-9 din Malaysia.



Categoria Cyber Lions a avut doi castigatori: NEC din Japonia si Nike din Spania. Un program social realizat in-house de NEC permitea vizitatorilor sa puna ramuri unui copac. Pentru fiecare 100 de ramuri, NEC planta copaci in Australia. Campania web realizata de DoubleYou Barcelona pentru Nike, promova inregistrarea pentru cursa de la San Silvestre Vallecana. Bazandu-se pe folclorul popular despre ursi, reclama prezenta siluetele unor ursi care alergau concurentii.



Agentia Host din Sydney a obtinut Grand Prix-ul categoriei Lions Direct cu campania realizata pentru Virgin Mobile, in timp ce biroul din Santiago (Chile) al OMD si-a adjudecat Grand Prix-ul pentru Media cu lucrarile realizate pentru berea Cristal.



an acest an, Romania a fost reprezentata la Cannes de sase agentii Cohn & Jansen, Graffiti BBDO, Leo Burnett & Target, McCann-Erickson Romania, NextCap si Proximity. Cele mai multe lucrari inscrise au apartinut McCann (print - "Safety Opener" pentru Stella Artois si "Door Bell" pentru Campania impotriva discriminarii rasiale, spot TV - "Wedding" si "Donkey" pentru MTV, "Missing Part" pentru ARAS si "Acordeonul" pentru Romani Criss), urmata de Cohn & Jansen cu doua (printul "Underwater Schedule" pentru Raiffeisen Bank spotul "Valentine's Day" pentru Pro FM). Celelalte patru agentii romanesti au mizat numai pe cate o lucrare: Leo Burnett - spotul "Volanul" din cadrul Campaniei Antiplictiseala pentru Antena 1, NextCap cu spotul "Tatuajul" pentru Hanul Ars, Graffiti BBDO cu printul "Positive" pentru Guinnes si Proximity cu lucrarea "Key" la categoria CRM din cadrul Lions Direct.



Dintre aceste lucrari nici una nu a reusit sa ajunga pe short list, spre deosebire de anul trecut cand Leo Burnett cu spoturile "Limuzina" si "Meniul" din campania Elite "Pregateste-te sa fii bogat" au intrat pe lista scurta. Acestea sunt de altfel, pana acum, primele si singurele lucrari romanesti ajunse pe short list la prestigiosul festival international organizat anual la Cannes.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO