Mediafax.biz Exclusiv

Încă un pas până la 100 mil. euro: Bayer mizează pe creşterea veniturilor cu 10-12%

Încă un pas până la 100 mil. euro: Bayer mizează pe creşterea veniturilor cu 10-12%

Autor: Cristina Rosca

29.03.2012, 20:00 91

"Compania Bayer SRL, umbrela tuturor afacerilor noastre pe piaţa locală, a obţinut anul trecut în România o cifră de afaceri de circa 90 mil. euro. Pentru acest an mizăm pe un avans de 10-12%. Cred că toate diviziile noastre vor creşte. De-asta suntem aici, să creştem", spune Renato Keller, general manager Bayer România. Keller nu a explicat de ce ritmul de creştere prognozat pentru anul acesta este de 5 ori mai mic faţă de cel înregistrat de companie anul trecut.

Keller, numit recent în funcţie, administrează atât piaţa locală, cât şi pe cea din Bulgaria şi Republica Moldova. Născut în Africa şi crescut în Elveţia, el a mai lucrat pentru Bayer Pakistan timp de doi ani.

"Cea mai importantă divizie pentru noi este cea de healthcare, cu o pondere de aproape 50% în totalul cifrei de afaceri. Ea este urmată îndeaproape de divizia de cropscie nce, cu o pondere asemănătoare", explică el. Cea de-a treia divizie este cea a materialelor de înaltă tehnologie (material science).

Divizia de healthcare cuprinde la rândul său patru subdivizii: medicamente eliberate pe bază de reţetă, medicamente eliberate fără reţetă, dermatologie şi medicamente vete rinare şi produse de îngrijire. Reprezentanţii Bayer nu oferă date despre ultimele trei divizii, însă spun că divizia de OTC (medicamente eliberate fără reţetă) are venituri de 12,6 mil. euro. Datele, oferite de Bayer care citează Cegedim, sunt la preţuri CPP - preţul cu care medicamentele ies din farmacii.

Pe această piaţă compania se află pe poziţia a cincea după cota de piaţă, fiind precedată de GSK, Reckitt, Terapia, Biofarm, potrivit unui top prezentat de Bayer. Trei dintre cele patru deţin câte o fabrică pe piaţa locală, în timp ce Bayer produce Aspirin, Bepanthen şi Supradyn în afara graniţelor ţării.

"Cele mai bune produse ca vânzări pe piaţa din România sunt Bepanthen, Canesten şi Elevit. Aspirin, deşi este produsul pentru care noi suntem cunoscuţi, nu aduce decât circa 10% din veniturile diviziei", spune Elena Aleksandrova, şefa diviziei de Consumer Care (divizia de medicamente eliberate fără reţetă).

Piaţa de OTC-uri are o valoare de circa 300 mil. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Cegedim.

Bayer este de asemenea prezent pe piaţa locală pe segmentul agriculturii, unde vinde erbicide, fungicide, insecticide. Compania comercializează de asemenea produse pentru combaterea dăunătorilor non-agricoli, seminţe şi produse pentru ameliorarea plantelor.

"Agricultura din România este total diferită de cea din Europa. Este o agricultură a constrastelor. Aici o fermă are în medie 3 ha, însă cel mai mare fermier are 56.000 ha", spune Yves Piquet, şeful diviziei de Cropscience în România.

El mai spune că România ar trebui să mizeze pe acest domeniu deoarece piaţa locală are 10 mil. hectare de teren agricol, fiind a şasea cea mai mare piaţă din Europa.

"Producţia este doar la 15% din potenţial. Mai este loc de creştere." Mai mult, cheltuiala medie la hectar în România este de 24-25 de euro, faţă de 40 de euro în Polonia şi 180 de euro în Franţa.

România este astfel mult în urma statelor dezvoltate din Vest, dar şi a unor state mai dezvoltate din regiune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO