Mediafax.biz Exclusiv

Modernizarea liniei feroviare Simeria-Sighişoara este estimată la aproape 2 miliarde euro

Autor: Neagu Lidia-Ileana

13.07.2011, 13:53 388

Lucrările au fost împărţite în două secţiuni, respectivSimeria-Coşlariu (70 km cu o durată de trei ani) şiCoşlariu-Sighişoara (95 km cu o durată de patru ani).

Modernizarea liniei între Simeria şi Coşlariu este estimată la3,41 miliarde lei (813,15 milioane euro) şi vizează construcţiaunui tunel nou între Simeria şi Orăştie, a 23 de poduri şi viaductenoi, modernizarea podurilor şi podeţelor existente, lucrări lasuprastructură, înlocuirea instalaţiilor şi modernizareastaţiilor.

Modernizarea sectorului Coşlariu-Sighişoara va costa aproximativ4,81 miliarde lei, cu TVA inclus (1,14 miliarde euro) şi vapresupune, printre altele, construcţia a două tuneluri noi, a 22poduri şi podeţe noi, reabilitarea celor existente, înlocuireaşinelor, a traverselor şi a balastului pe toată lungimeatronsonului, înlocuirea sistemului de semnalizare, modernizareastaţiilor şi a peroanelor.

Totodată, CFR SA va introduce pentru ambele secţiuni un sistemeuropean de management al traficului feroviar şi o aplicaţie detransmitere a datelor similară soluţiei de telefonie GSM, adaptatăînsă căii ferate. Aceasta necesită o reţea care să furnizezeacoperire radio staţiilor şi interstaţiilor de cale ferată.

"Întreaga secţiune Coşlariu-Sighişoara va fi controlată dinpunct de vedere al traficului şi întreţinerii prin intermediul unuiCentru de control operaţional amplasat în zona staţiei Simeria(aceeaşi locaţie şi pentru instalaţiile aferente secţiuniiCoşlariu-Simeria), unde vor fi instalate echipamente desemnalizare", se arată într-un proiect de HG pentru aprobareaindicatorilor tehnico-economici ai investiţiei, elaborat deMinisterul Transporturilor.

Centrul de control operaţional va avea ca funcţii managementultraficului, diagnoza şi mentenanţa, supravegherea video,managementul informării publicului călător şi managementulalimentării cu energie electrică.

Potrivit proiectului de act normativ, pe durata derulăriiproiectului vor fi generate aproximativ 1.000 de locuri noi demuncă, câte 500 pentru fiecare tronson.

Investiţia va fi finanţată din fonduri nerambursabile europene,prin Fondul de Coeziune şi de la bugetul de stat.

Linia Simeria-Coşlariu-Sighişoara face parte din CoridorulPan-european IV (Constanţa - Bucureşti - Braşov - Alba Iulia -Curtici), iar traseul acesteia străbate patru judeţe (Hunedoara,Mureş, Sibiu şi Alba).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO