Mediafax.biz Exclusiv

Şeful Michelin pentru România şi Balcani: Piaţa anvelopelor de vară va fi stabilă, iar cea a anvelopelor de iarnă ar putea scădea uşor

Autor: Laurentiu Cotu

17.04.2012, 19:44 228

În 2011 piaţa de anvelope pentru autoturisme, camionete şi 4x4 din România a înregistrat o creştere procentuală cu aproximativ 28% faţă de anul anterior şi un plus al volumelor de circa 820.000 de unităţi, ajungând la 3.760.000 de unităţi.

Mai mult, piaţa anvelopelor din segmentul de iarnă a crescut anul trecut cu până la 72% faţă de anul precedent, numărul anvelopelor de iarnă comercializate ajungând la 2,26 milioa ne de unităţi.

Potrivit conducerii companiei, anul trecut principalele motoare ale creşterii economice au fost industria şi construcţiile.

"Ne aşteptăm ca acestă dinamică să se menţină şi în 2012, cu consecinţe asupra transporturilor regionale şi internaţionale, dar şi a activităţii de transport pe şantiere. De asemenea, segmentul premium va continua să crească atât în ceea ce priveşte anvelopele pentru camioane, cât şi cele destinate autoturismelor", a declarat pentru ZF Transilvania Eric Faidy, preşedintele Mi chelin pentru România şi Balcani.

Dacă anul 2011, a continuat el, marchează începutul recuperării pieţei, în acest an compania aşteaptă o consolidare a industriei.

"Estimarea noastră pentru anul 2012 este că piaţa anvelopelor de vară va fi stabilă, iar cea a anvelopelor de iarnă va fi con turată de o tendinţă uşoară de descreştere", a spus Eric Faidy.

Businessul Michelin în România

Francezii de la Michelin au în România trei fabrici, două în Zalău (Sălaj) şi una în Floreşti (Prahova) plus o reţea comercială.

Fabrica Michelin din localitatea Floreşti produce anvelope de turism pentru piaţa de înlocuire, sub mărcile Michelin, BF Goodrich sau Kleber, care se comercializează în Europa, America de Nord şi Asia.

În ceea ce priveşte fabrica Michelin Zalău Anvelope, aceasta produce diverse tipuri de anvelope (de camion, radiale cu cameră de aer şi tubeless) sub mărcile asociate Taurus, Kormoran, Riken, anvelope industriale marca Michelin, anvelope destinate echipării stivuitoarelor, maşinilor şi utilajelor care lucrează în mine.

Cea de-a doua unitate a francezilor din Zalău, fabrica Michelin Zalău Cord a fost construită integral de Michelin România în perioada 2003- 2004. Aceasta furnizează uzinelor grupului Michelin cordul metalic, una dintre cele mai importante componente ale carcasei anvelopei. Fabrica Michelin Zalău Cord este o unitate importantă în activitatea grupului francez, în condiţiile în care cordul metalic fabricat aici contribuie la producţia de anvelope în mai multe fabrici Michelin din Europa, America şi Asia.

Începând cu luna ianuarie 2005, România a devenit centru regional pentru activităţile comerciale ale grupului din Albania, Bosnia Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.

În perioada 2001-2010 Michelin România a realizat o producţie de peste 450.000 de tone de anvelope şi peste 150.000 de tone de cord metalic.

Investiţii de peste 300 milioane de euro

"În ceea ce priveşte produsele noi de pe piaţă, una dintre cele mai importante lansări din acest an o reprezintă gama de anvelope de vară, Michelin Primacy 3", au spus reprezentanţii Michelin România.

Din 2001 şi până în prezent francezii au derulat în România investiţii de peste 300 mil. euro.

La începutul acestui an, fabrica Michelin Zalău Cord, a fost dotată cu utilaje noi care vor contribui la extinderea gamei de produse. Rolul acestor utilaje va fi acelaşi cu al celorlalte maşini din uzină, respectiv producerea cordului metalic, una dintre cele mai importante componente ale carcasei anvelopei. Reprezentanţii companiei spun că aceste noi utilaje vor genera aproximativ 50 de locuri de muncă.

"Michelin are un angajament pe termen lung cu România (…) Continuăm să in vestim în toate zonele afacerii noastre, în fabrici, în canalele de distribuţie (…)", a spus preşedintele Michelin pentru România şi Balcani.

România, încă în cărţi pentru investiţie

La începutul acestei luni, ministrul economiei, Lucian Bode, aflat într-o vizită în Sălaj, spunea că grupul francez Michelin analizează posibilitatea derulării unei noi investiţii în România, posibil la Zalău, unde mai are fabrici.

"Michelin are în plan o investiţie la nivel mondial şi în acest moment analizează oportunitatea de a investi în Europa, posibil în România, la Zalău. O decizie privind locaţia investiţiei va fi luată până la finalul anului", spunea Lucian Bode, cu ocazia vizitei făcute la începutul lunii în Zalău.

Pe de altă parte, sârbii i-au convins deja pe francezii de la Michelin să extindă fabrica de anvelope din oraşul Pirot din partea de est a ţării, investiţie evaluată la 170 mil. euro care va crea 700 de noi locuri de muncă, faţă de cele 2.000 deja existente, iar capacitatea anuală de producţie va creşte de la 8 milioane la 12 milioane de anvelope.

"Decizia cu privire la investiţia din Serbia a fost adoptată la nivelul lunii februarie, când au existat şi întâlniri cu oficialii sârbi cărora li s-a prezentat proiectul. Noua investiţie face parte din planul Michelin de creştere la nivel mondial. Am avut discuţii şi cu autorităţile din România.

Le-am explicat strategia şi sperăm să facem în viitor un anunţ şi pentru România similar cu cel din Serbia", declarau anterior oficialii Michelin România.

În prezent, francezii au în România aproximativ 3.000 de angajaţi, în sediul central din Bucureşti, divizia de marketing şi vânzări şi în fabricile din Zalău şi Floreşti.

Merg înainte cu angajările

"În 2011 am angajat 60 persoane, iar pentru acest an în planul de recrutare este prevăzută acoperirea a 67 de posturi, însă cu siguranţă numărul va mai creşte în următoarele trimestre (…)", au spus reprezentanţii Michelin România.

Posturile Michelin disponibile în prezent pe piaţa locală pornesc de la stagii de practică, care sunt plătite, până la poziţii de coordonare, atât pe zona de servicii, cât şi industrie. Compania caută pentru zona de industrie ingineri industriali, automatişti, inginer calitate, lider echipă industrială, coordonator mentenanţă, iar pentru zona de servicii account manager, contabil, specialist trade marketing sau asistent vânzări.

În ceea ce priveşte evoluţia businessului Michelin din România, compania a ajuns în 2010 la o cifră de afaceri de peste 1,5 mld. lei (372,6 mil. euro), în creştere cu 39% faţă de anul anterior.

Totodată, în 2010 compania a revenit pe profit, cu un câştig net de circa 58 mil. lei (13,8 mil. euro), după ce în anul anterior a consemnat o pierdere de 129,8 mil. lei (30,9 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO