Prima pagina

Afacerile cu masini second hand, o piata de 450 mil. euro

16.12.2005, 19:56 19

Dezvoltarea sistemelor de finantare si gradul redus de motorizare au determinat in acest an o explozie a pietei second hand, cu mult peste ritmul inregistrat de piata de automobile noi.

"Vindem in mod curent 70 de masini pe saptamana si vanzarile cresc in fiecare luna cu 10 procente. In decembrie ne asteptam sa atingem un record de 1.000 de masini vandute de la momentul intrarii noastre pe piata (in aceasta toamna - n. red.)", declara Ruskin McLennan, directorul general al dealerului auto de automobile de ocazie AAA Auto. Practic, dupa primele noua luni ale anului importurile de automobile de ocazie au ajuns la aproape 60.000 de unitati, o valoare mai mult decat dubla fata de cea realizata la nivelul intregului an 2004. La o valoare medie de 6.000 de euro, rezulta o valoare a importurilor de automobile de ocazie in primele noua luni ale anului de peste 350 de milioane de euro.

Pentru comparatie, piata de automobile noi a ajuns in primele noua luni ale anului la aproape 188.000 de unitati, cu o valoare estimata la aproape 2 miliarde de euro.

Cu o crestere de peste 60% in primele noua luni ale anului, vanzarile de masni noi au inregistrat insa un ritm inferior celor de automobile second hand, tendinta urmand sa se mentina si in urmatoarea perioada, potrivit analistilor.

Importurile de automobile de ocazie ar putea trece in aceste conditii de 75.000-80.000 de unitati sau 450 mil. euro pe ansamblul anului, avand in vedere ca ultimul trimestru al anului reprezinta cea mai buna perioada de vanzari pentru piata auto. Cele mai cautate modele de automobile de ocazie de import sunt cele din clasa compacta, precum Opel Astra, Volkswagen Golf sau Ford Focus, dar si modele de clasa mai mare precum Volkswagen Passat sau Renault Laguna.

Vanzarile de automobile de ocazie ar putea exploda in urmatorii ani, cred jucatorii din piata, pe fondul ridicarii restrictiilor existente in acest moment si care limiteaza importurile la automobile care respecta cel putin normele de poluare Euro 3, adica masini de aproximativ 5 ani vechime.

Ridicarea restrictiilor din Polonia, odata cu aderarea tarii la UE, a facut ca importurile sa ajunga de la mai putin de 100.000 in anul 2003 la mai bine de 800.000 de unitati in anul 2004, aproape trei sferturi dintre masinile uzate importate din statele UE fiind mai vechi de zece ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO