Prima pagina

Distribuitorul Ambipur si Kiwi are 7% din Siretul Pascani

17.06.2004, 00:00 26

Evolutia actiunilor producatorului de perdele Siretul Pascani pe bursa, dar si perspectivele de dezvoltare ale companiei, au atras atentia oamenilor de afaceri din alte sectoare.
Alin Dicu, actionarul majoritar la companiile aradene Safilar si Coturnix, care distribuie pe piata romaneasca bunurile de larg consum produse de compania americana Sara Lee, a devenit cel mai mare actionar al companiei Siretul, cu aproximativ 7% din actiuni.
Aceste actiuni valoareaza acum 0,5 milioane euro.
Distribuitorii produselor Sara Lee (Ambipur, Kiwi, Douwe Egberts, Picwick) au realizat anul trecut o cifra de afaceri de peste 9 milioane euro.
Siretul Pascani a fost anul trecut una dintre cele mai profitabile actiuni de la Bursa, pretul crescand de mai multe ori dupa desfiintarea Asociatiei Salariatilor, fostul actionar majoritar.
"Siretul Pascani are o marca foarte cunoscuta atat in Romania cat si in strainatate. Ceea ce vom face este sa dezvoltam foarte bine si componenta legata de distributie", spune  Dicu.
Alaturi de Dicu, pe lista actionarilor se mai afla in prezent cu pachete importante si cateva companii de brokeraj din Cluj, SSIF Broker si Target Capital, Banca Transilvania, dar si alte persoane fizice implicate in mediul de afaceri.
La prima Adunare Generala, presedinte al Consiliului de Administratie a fost ales Petru Prunea, care este si presedintele societatii de valori mobliare SSIF Broker.  La Adunarea Generala din luna aprilie cand capitalul social a fost majorat cu 60% prin acordarea de actiuni gratuite, iar valoarea nominala a actiunilor a fost divizata de la 2.500 de lei la 1.000 de lei. La ultima cotatie de la Bursa a actiunilor, Siretul valoreaza acum 7,4 milioane de dolari.
De ce au investit toti acestia intr-un producator de textile, in conditiile in care lohn-ul este, potrivi analistilor, "pe duca" in Romania ?
"Disparitia lohn-ului nu afecteaza Siretul, pentru ca societatea noastra produce sub marca proprie. A produce sub marca proprie inseamna implicit si sa poti vinde sub marca proprie", este de parere Reta Sandu, directorul general al companiei. Ea estimeaza pentru acest an o cifra de faceri de 525 miliarde lei (aproape 13 milioane euro), in crestere in lei cu 16-17% fata de anul precedent.
"Am inceput dezvoltarea a unei retele de distributie care sa acopere toate zonele tarii. Estimam ca profitul anului acesta va avea o rata de crestere superioara cifrei de afaceri, avand in vedere ca avem in derulare un proiect de organizare a societatii pe centre de profit", adauga reprezentantul Siretul Pascani.
Cea mai mare parte a afacerilor companiei moldovene este reprezentata de productia de perdele, care sunt vandute pe piata romaneasca, cat si la export in tari precum Canada si Belgia.
Perdelele reprezinta produsul cu cea mai mare valoare adaugata pentru producatorul roman, si de aceea, spun oficialii, toate investitiile se vor concentra in acest domeniu, mai ales pe pietele externe perdelele din apartament se schimbe chiar si de mai multe ori pe an.
Siretul Pascani realizeaza si tapiterii pentru producatorii auto locali Dacia si Daewoo, fiind chiar furnizor al noului model Dacia Logan. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO