Special

Robert Maftei, lector universitar, ASEBUSS Business School: Principala provocare a sistemului de învăţământ local este să se adapteze la lumea reală a businessului

Educaţie, stil de viaţă şi wellness.

Robert Maftei, lector universitar, ASEBUSS Business School, deputy CEO, FILBO: Avem o şcoală tehnică bună, ceea ce se reflectă şi în interesul marilor grupuri financiare în a face zone de dezvoltare în România. Ce nu este atât de bine este faptul că pare că lumile acestea două, zona educaţională şi zona de business, gravitează în camere complet diferite.

Robert Maftei, lector universitar, ASEBUSS Business School, deputy CEO, FILBO: Avem o şcoală tehnică bună, ceea ce se reflectă şi în interesul marilor grupuri financiare în a face zone de dezvoltare în România. Ce nu este atât de bine este faptul că pare că lumile acestea două, zona educaţională şi zona de business, gravitează în camere complet diferite.

Autor: Ramona Cornea

13.05.2024, 17:20 103

„Cred că aceasta este principala provocare, de a adapta sistemul. Lumea reală nu este niciodată ca la şcoală, adică doar matematică, doar fizică, economie, doar o anumită disciplină. Cred că aici este un lucru la care trebuie să mai lucrăm, să învăţăm să jonglăm, să lucrăm cu informaţii care vin din zone distincte şi să vedem cum sunt ele aplicabile în lumea reală.”

Principala provocare a sistemului de învăţământ local este să se adapteze la lumea reală, la cerinţele mediului de business local, este de părere  Robert Maftei, lector universitar în cadrul ASEBUSS Business School şi deputy CEO al FILBO.

„Este bine faptul că nu pornim de jos, în zona tehnică avem o poziţie foarte bună nu numai la nivel european, dar şi la nivel mondial. Deci avem o şcoală tehnică bună, ceea ce este foarte important şi se reflectă şi în interesul marilor grupuri financiare în a face zone de dezvoltare în România. Ce aş putea spune că nu este atât de bine este faptul că pare că lumile acestea două, zona educaţională şi zona de business, gravitează în camere complet diferite. Interacţiunile dintre ele sunt mai degrabă marginale şi fără să aducă valoare adăugată”, a spus el în cadrul emisiunii de business ZF Live.

De exemplu, explică el, zona de practică este mai degrabă o excepţie şi toate universităţile sau studenţii o privesc mai degrabă ca o chestie de bifat, nu să aducă valoare adăugată, să înţeleagă să ia experienţa din companii şi s-o aducă în zona de educaţie formală.

„Cred că aceasta este principala provocare, de a adapta sistemul. Lumea reală nu este niciodată ca la şcoală, adică doar matematică, doar fizică, economie, doar o anumită disciplină. Cred că aici este un lucru pe care la care trebuie să mai lucrăm, să învăţăm să jonglăm, să lucrăm cu informaţii care vin din zone distincte şi să vedem cum sunt ele aplicabile în lumea reală”, a completat Robert Maftei.

Un sistem care pregăteşte studenţii pentru viitoarele lor locuri de muncă este unul care funcţionează de ani de zile în economiile vestice, astfel că profesorul de la ASEBUSS este de părere că ar trebui adaptat şi în învăţământul local.

„La sfârşitul zilei, nu trebuie să reinventăm apa caldă, ci este vorba despre a pune lucrurile în contextul local, cu tineri bine pregătiţi sau dornici să înţeleagă lucrurile, dornici să avanseze în carieră. Este un sistem care pare că funcţionează de mulţi ani în lumea vestică şi care pregăteşte specialişti care se pot integra, se pot adapta mult mai repede în mediile de business în care ajung să lucreze la sfârşitul studiilor. Speranţa mea la sfârşitul zilei este că vor ajunge să plece mai puţin tineri în afară”, susţine Robert Maftei.

Despre motivele care l-au determinat să intre în cariera didactică şi să devină profesor, el spune că întotdeauna şi-a dorit să înveţe cât mai mult şi crede că, odată cu evoluţia pe parcursul învăţării, fie ea formală sau din business, vine un moment în care ar ajuta să împărtăşeşti şi cu alţii ceea ce tu ai învăţat. „Am parcurs cursuri atât în România, cât şi în Austria şi în Statele Unite şi am văzut cum sunt sistemele de educaţie, cum evoluează în aceste în aceste ţări şi m-am gândit că ar ajuta să contribui la a face sistemul de învăţământ din România puţin mai bun. De fapt, nu e vorba despre puţin mai bun, este vorba de cât mai aproape de a conecta viaţa reală de business. Acesta este lucrul principal care m-a motivat să fac treaba asta în paralel cu jobul curent pe care-l am”, a concluzionat profesorul ASEBUSS.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO