Business Hi-Tech

Noua reteta a cautarilor: localizare si personalizare

05.08.2004, 00:00 14

In lupta contra Google, noul cuvant de ordine pentru motoarele de cautari online este "localizarea rezultatului cautarii", scrie publicatia online News Factor.
Yahoo si Ask Jeeves au anuntat ca vor oferi capacitati de cautare imbunatatite astfel incat utilizatorii vor putea gasi informatia mult mai bine la nivel local. Metoda Yahoo numita "local search" este testata in versiunea beta si combina tehnologia proprie, informatii din Pagini Aurii, metode de localizare pe harti dar si informatii puse la dispozitie de autoritati si companiile care fac obiectul cautarii.
"Ce diferentiaza serviciul Yahoo Local de competitie este precizia" spune Paul Levine, directorul acestui serviciu, aratand ca "Yahoo returneaza intre rezultatele cautarii chiar si companiile care nu au site pe Internet". Concomitent cu evolutia serviciilor de local search Yahoo incearca sa imbunatateasca si partea de publicitate, Levine comentand ca publicitatea bazata pe subiecte locale reprezinta o piata de 100 miliarde de dolari numai in Statele Unite. Acest serviciu Yahoo este un raspuns direct dat rivalului Google, care inca din aprilie detinea un serviciu similar numit Google Local si care daca avea rezultate relevante localizate asociate cu subiectul cautarii le atasa rezultatelor returnate cu o sigla speciala.
Scopul motoarelor de cautare este de a ajuta utilizatorii de Internet sa gaseasca cu efort minim serviciile sau locatiile acestor servicii indiferent ca este vorba de un restaurant italian sau un cinema si sa atraga cat mai multa publicitate. Rafinarea rezultatelor cautarii este o miscare inteligenta din partea motoarelor de cautare care isi doresc cat mai multa publicitate, arata un studiu al Nielsen/NetRatings, companie de cercetari care a dat publicitatii un studiu in care arata ca cererea pentru publicitate online asociata cautarilor depaseste oferta.
Nici Microsoft nu sta cu mainile in san, saptamana trecuta grupul din Redmond facand o demonstratie cu un nou motor de cautare care returneaza rezultate atat din calculatorul personal cat si de pe Internet. "Vom transforma cautarile in ceva personalizat" a spus Bill Gates la o conferinta a cercetatorilor din IT organizata de Microsoft. Cautarea personalizata promite sa returneze rezultate mult mai relevante pentru ca ia in considerare profilul celui care cauta informatia bazat pe cautarile anterioare si alte detalii personale pe care acesta va trebui sa le puna la dispozitie. Pentru Microsoft tehnologia de cautare este "the next big thing" in incercarea de a castiga suprematia in fata rivalilor de la Google.
Tehnologiile de cautare locala pe Internet sau in PC-ul personal precum si personalizarea sunt noile frontiere pe care mari concurenti Google, Yahoo si Microsoft, incearca sa le depaseasca pentru a atrage cat mai multi utilizatori si publicitate.
andrei.dora@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO