Business Internaţional

Heineken a facut bere pentru musulmani

08.07.2003, 00:00 20



Producatorul olandez de bere Heineken intentioneaza sa utilizeze o bautura egipteana din orz ca mijloc de a patrunde pe pietele musulmane din Orient si de a-si atrage consumatori din randul imigrantilor din Europa de Vest, a declarat directorul executiv Thony Ruys.



"In primul rand, invatam din experientele avute in Egipt si apoi ne putem indrepta catre o lansare mai mare", a indicat el. Produsul, Fayrouz, ar putea fi vandut pe piata indiana, precum si in marile comunitati musulmane din Olanda, Franta, Marea Britanie si Germania.



Fayrouz este o marca a companiei egiptene ABC pe care Heineken a preluat-o anul trecut. Musulmanii practicanti nu consuma alcool.



Heineken dezvolta o serie de produse cu specific local pe langa principalele doua marci din portofoliu, Heineken si Amstel, si doreste sa joace un rol activ in consolidarea industriei producatoare de bere, unde concureaza in primul rand cu Anheuser-Busch, SABMiller Plc si Interbrew.



Ruys a estimat ca dezvoltarea pietei mondiale a berii pana in 2010 va avea loc mai ales in Est si in Orientul Indepartat, zone unde grupul cauta modalitati sa se extinda. Chiar daca este ocupat cu cumpararea firmei austriece BBAG la pretul de 1,9 miliarde de euro, care ii va facilita accesul in multe tari est-europene, Heineken nu si-a pierdut apetitul pentru alte achizitii.



Grupul olandez ar dori sa se extinda pe piata rusa, dar nu va realiza tranzactii la orice pret. "Rusia este o piata interesanta; poate este preferabil sa se lanseze un proiect de la zero acolo", a afirmat Ruys.



Heineken a socat pietele financiare luna trecuta, cand a anuntat ca se asteapta la o stagnare a profitului in primul semestru, din cauza declinului economic, a razboiului din Irak si a pneumoniei atipice care a afectat cu precadere Asia. "Timp de sase saptamani nu am trimis nici macar un container in Hong Kong", a precizat Ruys.



El a subliniat, insa, ca anuntul din iunie contine un avertisment cu privire la volumul vanzarilor, deoarece grupul nu va putea indeplini obiectivul de majorare a acestuia cu 7% pe piata americana.



Ca bere din segmentul premium consumata in baruri si restaurante, Heineken a suferit un impact mai puternic din partea conditiilor economice si meteorologice defavorabile decat marcile care sunt consumate mai mult la domiciliu.



Ruys a refuzat sa comenteze asupra perspectivei pe intregul an pana la prezentarea rezultatelor financiare din primul semestru, in luna septembrie, cand Heineken va cunoaste cat reprezinta circa 60% din vanzarile sale anuale. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO