Business Internaţional

Piata auto poloneza, afectata de aderarea la UE

08.10.2004, 00:00 27

Vanzarile de automobile noi in Polonia au scazut, in luna septembrie, cu 32% fata de aceeasi perioada din anul trecut, ca urmare a importurilor semnificative de vehicule uzate si a modificarilor fiscale dupa intrarea in Uniunea Europeana.
Polonezii au cumparat 20.571 de automobile noi in luna septembrie, doar cu 1,4% in crestere fata de luna august, acesta fiind insa cel mai slab rezultat pentru a noua luna a calendarului din ultimii cinci ani, potrivit agentiei de studiere a pietei auto Samar.
Vanzarile totale din primele opt luni ale anului au urcat cu 0,5%, ajungand la 255.656 unitati, ultimele luni inregistrand o tendinta descrescatoare, care face probabila atingerea unui nivel anual inferior celui din 2003.
"Nu este vorba de o scadere temporara ci de o adevarata criza, provocata in principal de noile reglementari privind TVA, o crestere treptata a preturilor si majorarea importurilor de vehicule uzate", se arata in raportul Samar.
Inca de la inceputul lunii mai, piata poloneza a primit importuri ridicate de masini uzate, unele chiar mai vechi de 10 ani, ca urmare a inlaturarii barierelor comerciale in relatia cu membrii UE.
Vanzarile au fost de asemenea afectate de eforturile dealerilor de a apropia preturile de cele din Germania sau alte state ale UE.
Liderul pietei a ramas compania italiana FIAT, cu 43.150 de automobile comercializate in primele noua luni, o crestere de 2,9% fata de anul 2003.
Grupul italian este urmat de divizia ceha a producatorului german Volkswagen, Skoda, cu vanzari de 31.867 automobile, in urcare cu 2,5%, si Toyota, ale carei vanzari au crescut cu 3,8%, pana la 28.710 unitati. andreea.paun@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO