Eveniment

GfK: Românii dau jumătate din banii de mâncare pe carne şi pe legume

Hipermarketul deţine supremaţia între formatele comerţului modern atunci când vine vorba despre achiziţionarea de alimente proaspete

Hipermarketul deţine supremaţia între formatele comerţului modern atunci când vine vorba despre achiziţionarea de alimente proaspete

Autor: Ana Maria Petcana

08.05.2014, 00:04 99
Pâinea, legumele şi fructele sunt cel mai des întâlnite alimente proaspete în coşul de cumpărături al românilor, iar cei mai mulţi bani sunt cheltuiţi pentru carne, legume şi mezeluri, potrivit unui studiu GfK.

„Alimentele proaspete sunt prezente în 2 din 3 coşuri şi reprezintă 38% din totalul cheltuielilor dedicate consumului casnic pentru produse de larg consum. Cel mai des, în coşul de cumpărături al românilor se regăsesc pâinea, legumele şi fructele“, se arată în raportul institutului de cercetare de piaţă. Totuşi, produsele pe care românii cheltuiesc cei mai mulţi bani de-a lungul unui an sunt carnea (27% din totalul bugetului pentru alimente proaspete), legumele (20%) şi mezelurile (16%).

Canalul preferat pentru achiziţionarea produselor alimentare proaspete este comerţul tradiţional, care acoperă 60% din valoarea totală a acestei pieţe. „Orientarea către comerţul tradiţional este influenţată în special de produse precum legumele, pâinea, peştele şi produsele de cofetărie care sunt cumpărate într-o proporţie mai mare din magazinele specializate, brutării, patiserii sau pieţe. În schimb, mezelurile şi carnea de pui sunt achiziţionate aproape în mod egal din cele două formate de comerţ: modern şi tradiţional“, menţionează GfK.

Ca şi în cazul majorităţii produselor de larg consum, hipermarketul deţine supremaţia între formatele comerţului modern atunci când vine vorba despre achiziţionarea de alimente proaspete. „Observăm o deschidere mai mare a cumpărătorilor de a-şi procura produse proaspete din acest format de retail. Aproximativ trei sferturi dintre cumpărătorii care intră într-un hipermarket pun în coş fructe şi legume, comparativ cu doar 60% dintre clienţii supermarketurilor şi ai discounterilor“, a declarat Raluca Răschip, consumer goods & retail director la GfK România.

Studiul are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic la nivelul întregului an 2013, fiind realizat pe un eşantion de 3.000 gospodării. Categoriile de produse monitorizate în studiu sunt: legume, fructe, ouă, pâine, produse de panificaţie şi brutărie, mezeluri, carne proas­pătă, mâncare gătită proaspătă, produse de cofetărie, peşte, icre, suc proaspăt.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels