ZF 24

Exportul ar putea ridica cu 10% businessul Cesarom cu placi ceramice

13.04.2010, 13:20 19

Grupul austriac Lasselsberger, care detine brandul Cesarom, si-abugetat in acest an o crestere a afacerilor cu 10%, pana la 38,5mil. euro, si revenirea pe proftit, in conditiile majorariiexportului, chiar daca piata va continua sa scada cu 10%.

"2009 a fost un an in care am consolidat businessul si amimplementat o noua organizare interna care sa permita o crestere aeficientei proceselor interne si o abordare comercialaperformanta", spune Eduard Macarescu, directorul comercial alLasselsberger SA. Compania a inregistrat in 2009 o cota de piata de36%, iar pentru 2010 estimarea se ridica la 38%.

Lasselsberger a exportat incepand cu 2009 pe pietele din Grecia siBulgaria iar pentru anul in curs mizeaza pe cresterea ponderiiexporturilor de la 1%, anul trecut, la 5% din cifra deafaceri.

Macarescu sustine ca in 2009 piata de profil din Romania a avut ovaloare de 110 milioane de euro, mai mica cu 40% fata de anul 2008."Comprimarea sectorului constructiilor, scaderea numarului deproiecte rezidentiale si non rezidentiale cat si blocareacreditarii au fost principalele motive care au dus la diminuareapietei de placi ceramice in 2009.Anul acesta speram ca piata deprofil din Romania se va diminua doar cu 10 procente, ajungand la ovaloare de aproximativ 100 milioane de euro".

In 2009, piata de placi ceramice din Romania a avut un volum de 25de milioane de metri patrati, iar anul acesta ar putea ajunge lamaxim 23 de milioane de metri patrati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO