Bănci și Asigurări

Romexterra: doar personalizarea face diferenta pe carduri

18.09.2007, 18:14 11

MKB Romexterra vrea sa isi diferentieze cardurile pe piata prin dezvoltarea unui design personalizat pentru clienti, in conditiile in care elementele clasice seamana tot mai mult in ofertele jucatorilor.
"Clientii au ajuns sa inteleaga fundamentele acestui produs si diferentierea se face tot mai greu prin elemente standard, precum dobanda sau perioada de gratie. Este nevoie de ceva suplimentar", spune Daniel Indreica, directorul directiei de carduri din banca.
El noteaza ca "partea emotiva" a produselor devine acum foarte importanta, lucru care parea greu de imaginat in urma cu cativa ani. MKB Romexterra are in portofoliu circa 160.000 de carduri, dintre care peste 5.000 sunt de credit.
Pe langa carduri de debit si de credit clasice, banca emite si carduri de afinitate, in colaborare cu sindicatele din Petrom Service si cel al functionarilor publici. Spre exemplu, aceste carduri sunt personalizate prin imprimarea pozei posesorului.
Indreica spune ca se va baza tot mai mult pe parteneriate cu colaboratori externi pentru vanzarea cardurilor de credit, in conditiile in care prezentarea acestor produse necesita explicatii mai detaliate. De altfel, mai multi jucatori din sistem au apelat la brokeri pentru vanzarea de carduri de credit, aceasta practica permitand accesarea unei arii mai largi de clientela, pe langa cei care intra in sucursalele bancii.
Indreica mai spune ca MKB Romexterra a incheiat certificarea pentru implementarea tehnologiei EMV (care permite utilizarea cardurilor cu cip) in reteaua de acceptare cu Visa. De asemenea, procesul de certificare cu MasterCard este aproape finalizat. Banca are in plan sa inceapa de anul acesta dezvoltarea unei retele de acceptare la comercianti precum si extinderea celei de ATM-uri. Totusi, banca nu este interesata momentan de emiterea de carduri cu cip. De altfel, doar doua banci de pe piata emit in prezent carduri cu cip si niciun alt jucator nu a anuntat pana acum astfel de planuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO