Business Hi-Tech

Google da lectii Microsoft in cursa cautarii pe Internet

27.05.2004, 00:00 16

Cel mai popular motor de cautare online, Google, continua sa castige teren in fata rivalilor sai traditionali, Yahoo si portalul Microsoft MSN, desi concurenta este din ce in ce mai puternica pe acest segment, iar jucatorii de nisa vin tare din urma, scrie presa internationala.
Lupta pentru cat mai multi utilizatori este generata de piata din ce in ce mai profitabila a reclamelor in motoarele de cautare (paid listings) care a generat anul trecut incasari de nivelul miliardelor de dolari. Studiile arata ca Google, care se pregateste de listarea la bursa, continua sa castige teren in fata rivalilor sai.
Google si-a crescut cota de piata in ultimele noua luni cu 30%, profitand de cresterea numarului de utilizatori de Internet, in timp ce Yahoo a reusit sa isi creasca cota doar cu 2,4%. MSN a continuat sa piarda teren in aceasta perioada, cota sa diminuandu-se cu 15%, releva un studiu realizat de compania de analiza a traficului pe Internet HitWise. Portalul Microsoft a reusit insa in aceasta perioada sa atraga cei mai multi vizitatori interesati de categoriile Afaceri si Finante, Shopping sau Turism, in timp ce clientii Google si Yahoo merg mai ales spre Stiri, Educatie sau Entertainment, spune compania de analiza.
Yahoo este mai atractiva pentru internautii tineri (care reprezinta 26% din vizitatorii protalului), in timp ce MSN este popular in randul femeilor (55% dintre utilizatori), releva studiul HitWise. Google ramane insa atractiv pentru oamenii cu bani, iar vizitatorii concurentilor sai sunt cei cu venituri mai modeste ( intre 30.000 si 60.000 de dolari pe an).
Toate cele trei mari site-uri de cautare si-au trimis reciproc vizitatori, prin rezultatele afisate la cautari, spune compania de analiza. Google a avut de castigat si aici, deoarece a atras mai multi vizitatori de la Yahoo decat a trimis spre acest portal (cu 2% mai multi). De asemenea, Google a castigat cu 0,1% mai multi vizitatori de la MSN decat a trimis spre acest site.
Yahoo a reusit sa castige un contract important in lupta cu Google: a semnat un acord prin care va opera sistemul de cautare de pe site-ul CNN.com al popularului canal de stiri. Decizia ar ptuea semnala inceputul sfarsitului pentru contractul strategic dintre Google si AOL, care este parte a grupului Time Warner, ca si CNN.
Vizitele catre Google, Yahoo si MSN reprezinta aproximativ 5,5% din totalul accesarilor de site-uri de net, se arata in studiul HitWise. Studiul a fost realizat prin monitorizarea a 25 de milioane de utilizatori de Internet, in special din Statele Unite, care au vizitat in total peste 500.000 de pagini web, din 160 de domenii de activitate.
In acelasi timp a crescut puternic numarul de internauti care intra direct pe site-urile specializate in cautarea cu caracter regional sau cele specializate in servicii (Anunturi gratis, Shopping sau Turism). Acest lucru creste presiunea asupra liderilor pietei, care isi dezvolta continuu portofoliul de astfel de servicii pentru a cuceri noi utiliziatori, spune firma de analiza.
dan.dragomir@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO