Companii

Consumul de mixuri de cafea, in crestere cu 48% la patru luni

30.05.2005, 20:32 25

Piata specialitatilor de cafea a crescut cu 48% pe primele patru luni ale acestui an comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, arata un studiu ACNielsen, citat de compania Kraft Foods Romania, producatorul cafelei Jacobs.

Avand un stil de viata tot mai alert, consumatorii din marile orase se orienteaza tot mai mult catre produse semipreparate si all-in-one (gata de preparare).

"Dezvoltarea este determinata de inovatiile si noutatile lansate. Cresterea semnificativa se datoreaza dezvoltarii rapide a subsegmentului 3 in 1", afirma reprezentantii companiei. Kraft Foods a lansat recent varianta de cafea instant Jacobs Ice Coffee. Cu marcile Jacobs si Nova Brasilia, Kraft Foods este al doilea jucator pe piata cafelei din Romania, dupa Elite.

Compania nu si-a dezvaluit rezultatele financiare pentru anul trecut, dar cifra de afaceri poate fi estimata la circa 60 mil. euro. Kraft Foods este primul jucator pe piata dulciurilor cu marci precum Poiana, Milka, Toblerone.

Si companiile competitoare - Nestle (cu marca Nestea), Elite (Elite), Amigo (Amigo), La Festa (La Festa) - si-au extins in permanenta portofoliul de specialitati de cafea , lansand variante speciale pentru perioada de vara.

La Festa, spre exemplu, a lansat recent varianta "La Festa 3 in 1 Frappe", pentru perioada de vara. Consumul de cafea din Romania se ridica la circa 100 de milioane de euro pe an. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO