Companii

EuroHolding: Renuntam la proiecte pentru ca nu avem forta de munca

12.02.2007, 19:13 29

Grupul italian Euroholding, prezent atat pe piata de constructii cat si pe cea de textile industriale, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 150 mil. euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent.
Pentru anul acesta, strategia Euroholding este de consolidare a operatiunilor, prin reamenajarea unor centre de productie si diversificarea portofoliului de clienti dar si a sectoarelor industriale in care este prezent.
"In 2007 nu vom mai face investitii atat de mari ca in 2006. Dorinta noastra pentru anul in curs este de a ne consolida operatiunile dupa cresterea puternica de anul trecut", a declarat pentru ZF Luca Serena, presedintele Euroholding. In 2006, grupul a investit aproximativ 10 milioane de euro in operatiunile de pe piata locala, din care cea mai mare parte, de 8 mil. euro, pentru dezvoltarea companiilor de constructii, in special in dublarea productiei companiei de prefabricate, Europrefabricate.
Pentru anul in curs Euroholding si-a bugetat o crestere a cifrei de afaceri de 30 mil. euro.
"In 2007 vom avea o cifra de afaceri de circa 180 de milioane de euro, cresterea fiind determinata mai ales de sectorul constructiilor, unde vrem sa ne concentram pe proiecte mai putine dar mai mari", a spus el. Grupul va investi in acest an circa 1-1,5 mil. euro pe partea de textile si 1,5 mil. euro pe cea de constructii.
Serena a explicat ca activitatea din industria textila se va concentra pe marirea capacitatii de productie si pe dezvoltarea retelei de distributie, pentru a face fata cererii tot mai mari de pe piata de mobilier si cea auto. Strategia pentru companiile de pe piata constructiilor, Euroconstruct, cu cea mai mare pondere in cifra de afaceri a grupului, Europrefabricate, Europroducts, Eurologistica si Monlandys, va fi de consolidare si de reamenajare a centrelor de productie pentru a eficientiza operatiunile si a ridica nivelul de calitate al produselor.
In acelasi timp Euroholding vrea sa-si mareasca cifra de afaceri si prin diversificarea portofoliului de companii prin achizitionarea altor societati de profiluri diferite, cum ar fi o firma de instalatii electrice.
"Vrem ca cifra de afaceri sa creasca si prin dezvoltarea de noi proiecte. Grupul nostru este diferit de concurenta pentru ca promovam o integrare pe verticala la un nivel foarte ridicat", explica Serena.
Dupa spusele lui, avantajul Euroholding este ca grupul contine mai multe companii cu activitati diferite pe aceeasi piata ceea ce ii permite la obtinerea unui proiect sa foloseasca propriile materiale de constructii, de la nisip si prundis pana la betoane si prefabricate. Cea mai mare problema a grupului este lipsa fortei de munca. "Am dat anunt in Timisoara ca angajam 150 de persoane si dupa doua luni au raspuns doar 20. Asta inseamna ca a trebuit sa renuntam la o serie de proiecte", a spus Serena.
Euroholding a folosit Romania ca platforma investitionala pentru a se extinde pe piata de materiale de constructii din Bulgaria.
Anul trecut grupul a investit circa 6 milioane de euro in deschiderea unei fabrici de prefabricate, in 2007 urmand sa fie dublata capacitatea de productie din cauza cererii crescute. Presedintele Euroholding a mentionat ca a luat in calcul extinderea operatiunilor si in state ca Serbia sau Ucraina, in sectorul constructiilor, prin intermediul reprezentantei din Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO