Companii

Măcărescu, Lasselsberger: Criza, lecţie de capitalism aprofundată cu biciul

Autor: Andreea Mioara Neferu

26.12.2010, 12:51 51

Criza a fost o lecţie de capitalism pe care am învăţat-o cubiciul, astfel că toată lumea e acum mai prudentă, iar semnalulprincipal este că nu va merge consumul mereu în sus, a declaratpentru ZF Eduard Măcărescu, directorul comercial al LasselsbergerRomânia, subsidiara locală a grupului austriac cu acelaşi nume,care deţine brandul de plăci ceramice Cesarom.

Măcărescu este de părere că şi în 2011 economia românească armai putea scădea. "Anunţăm o scădere economică de, să zicem, 3%,însă puterea de cumpărare scade cu 5%. Acest lucru este cu adevăratimportant".

În viziunea lui Măcărescu, piaţa construcţiilor, evaluată lacirca 12,6 mld. euro în 2009, ar trebui să fie consecinţa şi nufactorul de creştere al unei economii.

Piaţa construcţiilor a consemnat anul acesta o scădere estimatăla 20-25%, dar nici pentru anul viitor previziunile nu sunt maioptimiste, piaţa de profil urmând să stagneze sau chiar săînregistreze un declin de 5-10%.

Pe de altă parte, piaţa de plăci ceramice (gresie şi faianţă) afost în 2010 de sub 100 mil. euro din punct de vedere valoric, iarcantitativ, piaţa a scăzut de la 25 mil. metri pătraţi în 2009 la21,5-22 mil. în 2010. Şi anul viitor, piaţa locală de plăciceramice va scădea, într-un scenariu optimist, cu 10%, până la celmult 20 mil. metri pătraţi, potrivit lui Măcărescu.

Lasselsberger România va realiza anul acesta o cifră de afaceride circa 38,5 milioane de euro, în creştere cu 10% faţă de anulprecedent. Potrivit datelor proprii, compania a reuşit în 2010 săcâştige cotă pe piaţa plăcilor ceramice, urcând de la 36% în 2009la puţin peste 38%, însă în 2011 Măcărescu se aşteaptă ca acestindicator să crească la peste 40%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO