Companii

Vanzarile Body Shop au stagnat in euro

15.09.2003, 00:00 17

Lantul de magazine cu produse cosmetice The Body Shop Romania a inregistrat pe primele opt luni ale anului vanzari de 800.000 euro, aproximativ egale cu cele inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.
In lipsa unor vanzari mai mari, reprezentantii companiei sunt multumiti totusi de faptul ca piata s-a mai stabilizat, dupa un inceput de an extrem de slab, care a marcat si vanzarile de cosmetice.
"Am reusit sa recuperam debutul mai slab al acestui an, iar un impuls considerabil in cresterea vanzarilor incepand cu trimestrul al doilea l-a constituit lansarea unei noi linii de machiaj, dar am simtit si o usoara revenire a puterii de cumparare," a declarat Dana Tudorache, director general al companiei.
In primele trei luni ale anului, compania inregistrase o scadere a vanzarilor cu 8%, motivata de scaderea puterii de cumparare, pe fondul cresterii cheltuielilor cu intretinerea si a creditelor contractate de persoanele fizice.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,1 milioane de euro, cu 27% mai mult fata de 2001.
In aceasta toamna, magazinele The Body Shop vor lansa un card de fidelitate pentru clientii care achizitioneaza produse cu valoare mai mare de 500.000 lei.
Nevoia de fidelizare a cumparatorilor a aparut ca rezultat al concurentei, cardurile de acest tip fiind folosite pe scara larga in Europa de Vest.
Prin aparitia concurentei si in Romania, tot mai multe firme de retail au inceput sa apeleze la acest mijloc de fidelizare.
Principalii competitori pe piata romaneasca ai The Body Shop sunt The Beauty Shop, franciza apartinand grupului elen Marinopoulos, Ina Center, care face parte din lantul Marionnaud Parfumeries, si Dumarex.
Magazinele Body Shop comercializeaza parfumuri, creme si produse cosmetice pe baza de ingrediente naturale.
Compania de origine britanica are, in prezent, doar patru magazine in Romania, din care trei se gasesc in Bucuresti si unul la Constanta.
In momentul intrarii pe piata romaneasca, compania si-a propus un ritm mai alert de extindere, adica de doua magazine pe an, dar problemele legate de gasirea locatiilor convenabile pentru acest tip de magazin n-au permis respectarea ritmului propus.
Costurile legate de deschiderea unui magazin se ridica la aproximativ 100.000 de dolari, marimea standard fiind de 150-250 metri patrati.
Magazinul din Constanta, deschis in urma cu mai bine de un an, realizeaza aproximativ jumatate din vanzarile unui magazin din Bucuresti.
Una din investitiile realizate de companie in acest an a fost schimbarea de decor, prin inlocuirea rafturilor existente cu altele noi, dupa standardele impuse de compania-mama.
Lansarea noii game si inlocuirea rafturilor au costat compania circa 20.000 de dolari.
Actionarii principali ai companiei sunt Romsar Cosmetics, care are o participare de 38% si The Body Shop International, cu 52%.
In 2002, vanzarile companiei-mama au crescut cu 2%, ajungand la 697,1 milioane de lire sterline.
Compania preconizeaza deschiderea altor 71 de magazine noi in intreaga lume.
Compania britanica are filiale in 50 de tari, unde detine aproximativ 2.000 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO