Eveniment

Dezvoltatorii de centre comerciale iau drumul provinciei

08.11.2005, 20:16 36

Dupa ce au acoperit Capitala, dezvoltatorii de centre comerciale incep sa-si extinda afacerile in provincie. Este si cazul companiei EMCT, care a realizat patru din cele cinci hypermarketuri Carrefour, care va initia anul viitor constructia unui centru comercial in Galati, investitie care se ridica la 45 de milioane de euro.

Proiectul, care va fi dezvoltat in parteneriat cu Primaria municipiului Galati, va genera peste 1.500 de locuri de munca, iar autoritatile estimeaza ca va aduce anual peste 20 de milioane de euro la bugetul de stat.

Siret Plaza Galati va fi amplasat in cartierul Siret, la 10 minute de mers cu masina de centrul orasului si la un sfert de ora de Braila.

Potrivit developerului proiectului, centrul comercial va include un hipermarket, o galerie comerciala, un magazin de bricolaj, precum si o zona destinata magazinelor pe suprafete medii cuprinzand un spatiu pentru comercializarea mobilei, un magazin destinat amenajarilor interioare, unul de electrocasnice si unul destinat articolelor sport.

De asemenea, centrul comercial va cuprinde un cinema multiplex cu 10 sali de proiectie si un centru de sanatate. Siret Plaza va fi deservit de o parcare supraterana de aproximativ 2.000 de locuri, care va fi realizata in cadrul primelor doua faze ale proiectului.

Cea de-a treia faza a proiectului va fi dedicata extinderii cu aproximativ 10.000 mp a zonei destinate magazinelor pe suprafete medii, cat si extinderii galeriei comerciale cu aproximativ 3.000 mp.

Lucrarile vor incepe in luna iunie a anului viitor, fiind programate a fi finalizate in vara anului 2007.

Zona Galati-Braila a atras investitori straini de retail, interesati sa acopere zona de sud-est a tarii, aflata in plina dezvoltare. Dupa Metro si Billa, anul acesta va fi inaugurat si un magazin Kaufland.

In prezent cel mai dezvoltat oras de provincie din punct de vedere comercial este Brasovul, unde exista cea mai mare aglomerare comerciala pe DN 1, la iesirea spre Bucuresti.

Parcul de retail cuprinde magazine generaliste precum Metro, Carrefour, Selgros sau specializate precum Mobexpert, Praktiker, Bricostore, Media Galaxy sau Flanco.

Platforma comerciala brasoveana a atras investitii estimate la aproape 100 de milioane de euro si a creat peste 1.000 de locuri de munca.

Marile retele de hipermarketuri au inceput sa se orienteze si catre orasele din provincie, dupa ce piata bucuresteana a ajuns aproape de saturatie. Carrefour a deschis doua magazine in orasele Brasov, Ploiesti si inca unul aflat in constructie la Constanta.

Cora, care are doua hipermarketuri la Bucuresti, construieste un altul la Cluj, iar Metro, care este prezenta cu 23 de magazine in Romania, are deschise in orasele din provincie nu mai putin de 19 locatii.



In pas cu piata

Societatea Central, administratorul magazinului universal Central din Cluj-Napoca, va demara anul viitor o investitie de aproximativ 3,5 milioane de euro pentru transformarea magazinului intr-un centru comercial. "Investitia urmeaza sa se deruleze din fonduri proprii si fonduri atrase, iar in acest moment suntem in faza obtinerii autorizatilor de construictie. Dorinta noastra este sa incepem lucrarile in primavara lui 2006, iar in 2007 sa fie finalizate", a declarat pentru ZF Transilvania, Marius Maier, presedintele Consiliului de Administratie al Central si directorul general al magazinului. Conform proiectului, la cladirea existenta vor fi atasate inca doua corpuri de tip cub pe partea din fata si laterala la nivel I si II, iar in spate se va construi un alt corp de patru etaje. "In acest moment, magazinul opereaza intr-un sistem mixt. Astfel, 4.000 de mp sunt acoperiti de noi, iar alti 4.000 de diversi operatori. In total, in cadrul magazinului activeaza 70 de firme. Cu timpul si in Cluj vor aparea acele city-shop-uri si se vor crea concepte pentru magazine de centru, specializate. In acest context, noul Central se va integra perfect in acest pol de atractie al Clujului, caruia ii lipseste un astfel de centru comercial", a spus Maier. In paralel cu extinderea magazinului se va moderniza si structura actuala. "Ansamblul se va numi ''Centrul Comercial Central'' si va fi structurat ca un mall. Vor exista cafenele, spatii de distractie si spatii comerciale in care vom atrage marci bine cunoscute pe plan international. La etajul IV, unde vor fi spatii de distractie si alimentare deschise pana noaptea tarziu, se va ajunge cu ajutorul a doua lifturi exterioare ce vor permite admirarea panoramei orasului", a mai adaugat Maier.

In ultimul an, piata clujeana a fost asaltata cu diferite proiecte, dat fiind ca orasul Cluj-Napoca nu dispune de un astfel de centru comercial. Astfel, compania Porcelain Manufactures Moga va inaugura la inceputul lunii decembrie un centru comercial care se va numi "Galeriile Ferdinand", iar Iulius Mall sta in asteptare. (Laura Laurentiu, ZF Transilvania) marius.anton@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO