Eveniment

Tinte ambitioase pentru Hyundai si Kia

08.04.2004, 00:00 14



Compania auto sud-coreeana Hyundai Motors Co. si societatea afiliata Kia Motors Corp. si-au majorat obiectivul vanzarilor pentru Europa din 2004 cu aproape 40%, la 631.500 de unitati, a declarat un oficial al Kia, citat de Reuters. Lansarea modelelor Tucson si Cerato ar trebui sa ajute firmele sa castige o cota mai mare din piata europeana, unde exista o cerere semnificativa pentru automobile economice, potrivit Kia. Firma tinteste exporturi de 255.000 de unitati in Europa in acest an, superioare cu 63% volumului din 2003, in timp ce Hyundai prevede vanzarea a 366.500 de unitati in regiune, in crestere cu 27,4%, a indicat oficialul citat. Obiectivele ambitioase de vanzari urmeaza planului anuntat de Kia privind investirea sumei de 1,1 miliarde de euro in Slovacia pentru constructia unei baze de productie cu costuri reduse. Uzina europeana, care va avea initial o capacitate de 200.000 de automobile pe an, va deveni operationala in 2006 si va ajunge la o productie anuala de 300.000 de unitati. Hyundai Motor si concurentii sai de talie mai redusa au anuntat recent ca vanzarile din martie au crescut cu peste 25%, impulsionate de avantul exporturilor in Europa. Aprecierea monedei unice a transformat regiunea intr-o piata atractiva si rentabila pentru constructorii auto sud-coreeni aflati in cautarea de noi zone de desfacere pentru a compensa fragilitatea consumului local si conditiile relativ defavorabile din piata americana. Hyundai Motor Group tinteste locul al cincilea in lume pana in 2010, obiectiv pentru care prevede constructia de baze de productie care sa construiasca cinci milioane de unitati pe an. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO