Business Internaţional

Cinci metode prin care Starbucks îşi convinge clienţii să cheltuiască mai mult

Cinci metode prin care Starbucks îşi convinge clienţii...

Autor: Luciana Georgescu

17.05.2014, 11:20 3827

Amenajarea cafenelelor Starbucks, de la iluminat până la modul în care sunt aşezate standurile, este gândită astfel încât să îşi atragă clienţii să petreacă mai mult în cafenele, să cumpere mai mult şi să revină, scrie Business Insider.

Cinci dintre cele mai cunoscute trucuri folosite de Starbucks sunt prezentate într-un reportaj publicat de Bloomberg.

  1. Starbucks îşi promovează produsele în fereastră. “Designerilor le place să numească acest truc strangerea de mână dintre client şi magazin”, a declarat Sam Grobart report pentru Bloomberg. De cele mai multe ori, Starbucks plasează reclamele la nivelul ochilor pe partea exterioară a ferestrei, iar în alte cazuri reclamele sunt poziţionate chiar pe mânerul uşii.
  1. Starbucks îşi amplasează tejgheaua în mijlocul sau în zona din spate a cafenelelor, astfel încât să fie siguri că toţi clienţii vor traversa zona de canapele. Prin această modalitate, cumpărătorii pot ţinti locurile libere, fiind încurajaţi să rămână în cafenea pentru a-şi savura băuturile. Cu cât vor rămâne mai mult în magazine, cu atât mai mari sunt şansele să se întoarcă la bar pentru a cumpăra şi alte produse.
  1. Starbucks se foloseşte de lumini pentru a-şi ghida clienţii în cafenea. Starbucks plaseaza rafturi iluminate pentru a crea un fel de culoar către barul amplasat în zona din spate. În plus, lumina atrage atenţia clienţilor asupra produselor expuse, trezind impulsul de cumpărare.
  1. Tejgheaua este prevăzută cu o porţiune îngustă între clienţi şi maşinile de cafea, ceea ce face procesul de cumpărare mai ademenitor. “Tactica face parte din strategia companiei de a menţine un grad ridicat de interacţiune între personal şi cumpărători”, a declarat Grobart.
  1. Starbucks îşi plasează reclamele între barul unde se preia comanda şi tejgheaua de unde cumpărătorii îşi iau băuturile şi prăjiturile. Astfel, clienţii sunt încurajaţi să se gândească la ce ar putea să cumpere data următoare când revin în cafenea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO