Supliment ZF Branduri românești
De ce nu se înghesuie investitorii în România şi de ce nu caută străinii mărci româneşti? România are al 49-lea cel mai puternic brand de ţară din lume, departe nu doar de marile puteri, ci şi de Polonia şi Cehia
De ce nu se înghesuie investitorii în România şi de ce nu caută străinii mărci româneşti? România are al 49-lea cel mai puternic brand de ţară din lume, departe nu doar de marile puteri, ci şi de Polonia şi Cehia 28 feb 2023

Topul celor mai puternice 100 de branduri de ţară din lume este condus detaşat de nume importante precum SUA, China şi Germania. Pe poziţiile următoare, în top zece, îşi fac loc doar mari puteri, state vizibile atât pe scena economică, cât şi pe cea politică a lumii.

citește mai mult
Faţă în faţă, retail vs. producţie: Expansiunea marilor lanţuri de magazine încurajează dezvoltarea de branduri autohtone în producţie sau extinderea reţelelor susţine de fapt mărcile private?
Faţă în faţă, retail vs. producţie: Expansiunea marilor lanţuri de magazine încurajează dezvoltarea de branduri autohtone în producţie sau extinderea reţelelor susţine de fapt mărcile private? 28 feb 2023

Marile reţele de magazine se extind an de an cu câteva sute de noi supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount şi proximitate modernă, iar executivii din industrie spun că această dezvoltare are loc în contextul în care România are o suprafaţă de comerţ modern per capita mai mică decât alte ţări.

citește mai mult
Cele mai mari 15 companii care au cel puţin un brand românesc în portofoliu adună afaceri de 117 mld. lei. Proprietarii Dacia, Petrom şi Rompetrol, pe podium
Cele mai mari 15 companii care au cel puţin un brand românesc în portofoliu adună afaceri de 117 mld. lei. Proprietarii Dacia, Petrom şi Rompetrol, pe podium 28 feb 2023

Automobile Dacia, OMV Petrom Marketing şi Rompetrol Downstream sunt cele mai mari trei companii româneşti după cifra de afaceri din 2021 care au cel puţin un brand autohton în portofoliu.

citește mai mult
Micii antreprenori pariază cu precădere pe câteva domenii-cheie pentru afacerile lor. Care sunt acestea?
Micii antreprenori pariază cu precădere pe câteva domenii-cheie pentru afacerile lor. Care sunt acestea? 28 feb 2023

Ultimii ani au fost pepinieră pentru mai multe idei de afaceri ca niciodată. Impulsionaţi de un puternic spirit antrepre­norial, dar şi de un val prielnic de susţinere a businessurilor locale, micii întreprinzători au identificat fiecare câte o nişă bună de exploatat şi au mers într-acolo cu ideile lor.

citește mai mult
Modelul polonez: Ce poate învăţa România de la cea mai puternică economie din regiune în ceea ce priveşte dezvoltarea afacerilor autohtone dincolo de graniţele ţării?  În total, în România sunt aproape 1.400 de firme poloneze, de trei ori mai multe decât cele locale în această ţară
Modelul polonez: Ce poate învăţa România de la cea mai puternică economie din regiune în ceea ce priveşte dezvoltarea afacerilor autohtone dincolo de graniţele ţării? În total, în România sunt aproape 1.400 de firme poloneze, de trei ori mai multe decât cele locale în această ţară 28 feb 2023

Polonia, cea mai puternică econo­mie din regiunea Europei Cent­rale şi de Est, a reuşit în trei decenii de capitalism să construiască o serie de afaceri în modă, industria alimentară, servicii şi alte varii domenii, care s-au extins şi chiar s-au impus dincolo de graniţele ţării-mamă.

citește mai mult
Cât contează brandul într-un proces de renovare sau construcţie în regie proprie? Companiile: „Promovarea în sine nu este o garanţie pentru calitatea produsului“
Cât contează brandul într-un proces de renovare sau construcţie în regie proprie? Companiile: „Promovarea în sine nu este o garanţie pentru calitatea produsului“ 28 feb 2023

Mai bun sau mai ieftin? Mai uşor de aplicat sau mai rezistent? Mai renumit sau mai eficient? Acestea sunt întrebări pe care şi le pune oricine începe un proces de renovare sau de construcţie în regie proprie atunci când vine vorba să aleagă materialele potrivite. În ce măsură contează însă brandul de pe sacul de ciment sau de pe cutia de vopsea?

citește mai mult
În ce domenii sunt brandurile româneşti lider de piaţă? Apă minerală, retail farma şi curierat sunt doar câteva dintre ele
În ce domenii sunt brandurile româneşti lider de piaţă? Apă minerală, retail farma şi curierat sunt doar câteva dintre ele 28 feb 2023

Zuzu este cel mai vândut brand din segmentul de lapte, pe când Borsec este lider pe piaţa de apă minerală carbogazoasă. Artic ocupă prima poziţie ca vânzări pe segmentul de frigidere, pe când Dacia e numărul unu la maşini. Dedeman este lider detaşat în piaţa de bricolaj, la fel cum e şi Altex în retailul electro-IT

citește mai mult
Care sunt, în opinia antreprenorilor şi executivilor locali, cele mai puternice mărci româneşti?
Care sunt, în opinia antreprenorilor şi executivilor locali, cele mai puternice mărci româneşti? 28 feb 2023

♦ ZF a adresat mediului de business local aceeaşi provocare, să răspundă la următoarele două întrebări – care este primul brand românesc care vă vine în minte şi ce îl face pe acesta să se remarce. Fie că au ales nume încărcate de istorie, fie că au optat pentru mărci...

citește mai mult
Brandurile devin un refugiu pentru consumator în vremuri dificile şi în crize, aşa că investiţi în ele!
Brandurile devin un refugiu pentru consumator în vremuri dificile şi în crize, aşa că investiţi în ele! 28 feb 2023

Suplimentul Branduri româneşti este unul dintre produsele cele mai longevive ale Ziarului Financiar, fiind lansat pentru prima dată acum mai bine de un deceniu, după criza financiară anterioară.

citește mai mult
Din ce îşi poate face România un brand de ţară? Apă minerală, vin, turism, cafenele sau mâncare, toate opţiunile sunt pe masă
Din ce îşi poate face România un brand de ţară? Apă minerală, vin, turism, cafenele sau mâncare, toate opţiunile sunt pe masă 28 feb 2023

Franţa are vinul, are şampania, brânzeturile şi ceea ce unii cunosc drept „la joie de vivre“ (bucuria de a trăi – trad.). Argentina are tangoul, aşa cum Japonia şi China au ceaiul drept brand de ţară.

citește mai mult
România este croitorul şi cizmarul Europei, dar nu a reuşit să îşi dezvolte şi branduri proprii în modă, aşa că lucrează doar pentru alţii. De ce? Hainele, genţile şi încălţările unor branduri precum Prada, Gucci, Max Mara, Zara şi H&M poartă pe etichetă „pecetea“ „made in Romania“
România este croitorul şi cizmarul Europei, dar nu a reuşit să îşi dezvolte şi branduri proprii în modă, aşa că lucrează doar pentru alţii. De ce? Hainele, genţile şi încălţările unor branduri precum Prada, Gucci, Max Mara, Zara şi H&M poartă pe etichetă „pecetea“ „made in Romania“ 28 feb 2023

România este unul dintre cei mai importanţi producători de îmbrăcă­minte din Europa, fabricile locale realizând haine pentru nume mari din moda de lux şi cea mass market.

citește mai mult
Antreprenorii locali îşi vând afacerile creionate în capitalism, dar brandurile dezvoltate de ei rezistă, de cele mai multe ori, schimbării de acţionariat
Antreprenorii locali îşi vând afacerile creionate în capitalism, dar brandurile dezvoltate de ei rezistă, de cele mai multe ori, schimbării de acţionariat 28 feb 2023

Ioan Popa, fondatorul Transavia, cel mai mare producător de carne de pui din România, companie care deţine bradul românesc Fragedo, a mandatat banca de investiţii Rothschild pentru a vedea ce interes există în piaţă pentru businessul pe care l-a creat şi dezvoltat de-a lungul a trei decenii de capitalism, spun sursele ZF.

citește mai mult
Care sunt avantajele brandurilor româneşti în vremuri de criză? Dar dezavantajele lor în lupta cu mărci internaţionale?
Care sunt avantajele brandurilor româneşti în vremuri de criză? Dar dezavantajele lor în lupta cu mărci internaţionale? 28 feb 2023

♦ Ziarul Financiar a pus faţă în faţă cinci motive pentru care pro­dusele româneşti ar putea ieşi câştigătoare în lupta cu brandurile internaţionale şi cinci motive pentru care ar putea pierde aceeaşi luptă.   Avantajele brandurilor româneşti în lupta cu...

citește mai mult
Cum au luat naştere brandurile unora dintre cafenelele de specialitate din Bucureşti? O poreclă, un element tehnic, o stradă sunt doar câteva dintre sursele de inspiraţie. Ziarul Financiar a intrat în culisele cafenelelor de specialitate din Bucureşti şi le-a descusut de secrete
Cum au luat naştere brandurile unora dintre cafenelele de specialitate din Bucureşti? O poreclă, un element tehnic, o stradă sunt doar câteva dintre sursele de inspiraţie. Ziarul Financiar a intrat în culisele cafenelelor de specialitate din Bucureşti şi le-a descusut de secrete 28 feb 2023

Unii s-au inspirat de la o poreclă sau un apelativ folosit în familie, în vreme ce alţii au încercat să ascundă o informaţie tehnică.

citește mai mult
În ce măsură a schimbat inflaţia comportamentul de consum şi cât de mult mai contează brandul în procesul de cumpărare? Scumpirile cu până la 30-50% în doar un an la unele bunuri de larg consum i-au determinat pe oameni să fie mai atenţi la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii
În ce măsură a schimbat inflaţia comportamentul de consum şi cât de mult mai contează brandul în procesul de cumpărare? Scumpirile cu până la 30-50% în doar un an la unele bunuri de larg consum i-au determinat pe oameni să fie mai atenţi la preţ şi la modul în care îşi cheltuie banii 28 feb 2023

În anii de dinainte de 2022, ani marcaţi de o creştere a puterii de cumpărare şi deci şi a bunăstării, consumatorii români puneau brandul tot mai sus pe lista de argumente în procesul decizional la shopping. Preţul, deşi important şi el, cobora în clasament.

citește mai mult