Crăciunul este pentru industria alimentară una dintre cele mai aglomerate perioade din an, iar producătorii s-au adaptat la noile tendinţe în contextul în care românii din oraşele mari, în special, au tot mai puţin timp pentru pregătit mesele de sărbători şi preferă să cumpere cozonaci, prăjituri sau chiar salate – aceasta este una dintre concluziile emisiunii ZF Agropower, o emisiune susţinută de Banca Transilvania şi Penny.
citește mai multCrăciunul este pentru industria alimentară una dintre cele mai aglomerate perioade din an, iar producătorii s-au adaptat la noile tendinţe în contextul în care românii din oraşele mari, în special, au tot mai puţin timp pentru pregătit mesele de sărbători şi preferă să cumpere cozonaci, prăjituri sau chiar salate – aceasta este una dintre concluziile emisiunii ZF Agropower, o emisiune susţinută de Banca Transilvania şi Penny.
citește mai multCompania Agriman Natura Vit, care produce legume sub brandul Soi de Ceptura, îşi dublează suprafaţa de producţie, crescând de la două la patru hectare. Tiberiu Mănoiu, unul dintre acţionarii săi, speră ca relaţiile dintre micii producători români şi marii retaileri străini să se îmbunătăţească, astfel încât roşiile, ardeiul, salata, ceapa şi gulile produse de companie să ajungă pe rafturile acestora.
citește mai multSoluţia pentru o agricultură mai curată şi mai profitabilă ar fi ca fermierii locali şi retailerii străini, care deţin magazinele mari la care merg majoritatea românilor la cumpărături, să colaboreze, consideră Dragoş Apostol, fondatorul fermei Gust de Vară.
citește mai multGabriel Niţu, un fermier care lucrează 100 de hectare în judeţul Giurgiu şi deţine o plantaţie de gutui şi aluni pe o suprafaţă de peste 10 hectare, vrea să facă următorul pas în afacere: să înceapă procesarea producţiei sale primare şi să îşi vândă produsele în retail.
citește mai multÎn România, circa 650.000 de hectare, adică 5% din suprafaţa agricolă, sunt dedicate culturilor ecologice. Acest procent s-a dublat în ultimii cinci ani, însă rămâne mult mai mic decât în alte ţări din vestul Europei.
citește mai multRomânia, al doilea cel mai mare crescător de albine din UE, după Spania, cu 2,3 milioane de stupi şi o producţie de aproximativ 30.000 de tone de miere, a simţit anul acesta concurenţa puternică a mierii provenite din Ucraina, dar şi a celei din China, care ajunge în vestul Europei şi în SUA – cel mai mare importator de miere din lume – prin intermediul Ucrainei.
citește mai multSana Plant Extract, companie activă pe piaţă din 2015, care cultivă 10 hectare cu aronia, soc, muri, căpşuni şi lavandă în satul Cătunu din judeţul Dâmboviţa, a accesat fonduri europene pentru promovare şi a reuşit să aducă consumatorii direct la produse, conectând astfel ferma cu piaţa.
citește mai multTerra Pitoresca, platforma creată de antreprenorul Marius Ogrezeanu, cu experienţă în recrutare pentru agricultură şi industria alimentară, a adunat deja 30 de ferme şi îşi propune să devină un „Booking“ al fermelor din România şi să atingă 500 de ferme în primul an de activitate.
citește mai mult