ZF Agrobusiness
Decembrie vine cu vânzări record pentru producătorii de preparate din carne şi de vinuri „Vânzările sunt aproape duble faţă de o lună normală”
Decembrie vine cu vânzări record pentru producătorii de preparate din carne şi de vinuri „Vânzările sunt aproape duble faţă de o lună normală” 24 dec 2024

citește mai mult
ZF Agropower. Românii lasă cumpărăturile de Crăciun pe ultima săptămână. Consumatorul se schimbă, nu mai are timp de gătit, preferă să cumpere totul gata. Se conturează  o piaţă a semipreparatelor
ZF Agropower. Românii lasă cumpărăturile de Crăciun pe ultima săptămână. Consumatorul se schimbă, nu mai are timp de gătit, preferă să cumpere totul gata. Se conturează o piaţă a semipreparatelor 17 dec 2024

Crăciunul este pentru industria alimentară una dintre cele mai aglomerate perioade din an, iar producătorii s-au adaptat la noile tendinţe în contextul în care românii din oraşele mari, în special, au tot mai puţin timp pentru pregătit mesele de sărbători şi preferă să cumpere cozonaci, prăjituri sau chiar salate – aceasta este una dintre concluziile emisiunii ZF Agropower, o emisiune susţinută de Banca Transilvania şi Penny.

citește mai mult
Crăciun la caserolă: tot mai mulţi români cumpără caltaboş, cozonac şi salate gata făcute
Crăciun la caserolă: tot mai mulţi români cumpără caltaboş, cozonac şi salate gata făcute 17 dec 2024

Crăciunul este pentru industria alimentară una dintre cele mai aglomerate perioade din an, iar producătorii s-au adaptat la noile tendinţe în contextul în care românii din oraşele mari, în special, au tot mai puţin timp pentru pregătit mesele de sărbători şi preferă să cumpere cozonaci, prăjituri sau chiar salate – aceasta este una dintre concluziile emisiunii ZF Agropower, o emisiune susţinută de Banca Transilvania şi Penny.

citește mai mult
ZF Agropower. Tiberiu Mănoiu, producător al legumelor sub brandul Soi de Ceptura, îşi extinde suprafaţa de producţie. „Am început cu două hectare de solarii şi acum adăugăm încă două hectare de spaţiu deschis, în câmp, care este în curs de dezvoltare“
ZF Agropower. Tiberiu Mănoiu, producător al legumelor sub brandul Soi de Ceptura, îşi extinde suprafaţa de producţie. „Am început cu două hectare de solarii şi acum adăugăm încă două hectare de spaţiu deschis, în câmp, care este în curs de dezvoltare“ 16 dec 2024

Compania Agriman Natura Vit, care produce legume sub brandul Soi de Ceptura, îşi dublează suprafaţa de producţie, crescând de la două la patru hectare. Tiberiu Mănoiu, unul dintre acţionarii săi, speră ca relaţiile dintre micii producători români şi marii retaileri străini să se îmbunătăţească, astfel încât roşiile, ardeiul, salata, ceapa şi gulile produse de companie să ajungă pe rafturile acestora.

citește mai mult
ZF Agropower. Fermierii români pot profita de politicile de decarbonizare ale UE: Un prim pas spre sustenabilitate ar fi crearea de parteneriate cu supermarketurile, care să încurajeze achiziţiile pe o rază de cel mult 100 de kilometri de la poarta fermei, în detrimentul importurilor
ZF Agropower. Fermierii români pot profita de politicile de decarbonizare ale UE: Un prim pas spre sustenabilitate ar fi crearea de parteneriate cu supermarketurile, care să încurajeze achiziţiile pe o rază de cel mult 100 de kilometri de la poarta fermei, în detrimentul importurilor 13 dec 2024

Soluţia pentru o agricultură mai curată şi mai profitabilă ar fi ca fermierii locali şi retailerii străini, care deţin magazinele mari la care merg majoritatea românilor la cumpărături, să colaboreze, consideră Dragoş Apostol, fondatorul fermei Gust de Vară.

citește mai mult
ZF Agropower. Gabriel Niţu, fermier din Giurgiu cu livadă de gutui, vrea să transforme fructele în sucuri şi să ajungă pe rafturile supermarketurilor. Caută un partener sau finanţare prin credit bancar pentru investiţie, nu apelează la fonduri europene
ZF Agropower. Gabriel Niţu, fermier din Giurgiu cu livadă de gutui, vrea să transforme fructele în sucuri şi să ajungă pe rafturile supermarketurilor. Caută un partener sau finanţare prin credit bancar pentru investiţie, nu apelează la fonduri europene 11 dec 2024

Gabriel Niţu, un fermier care lucrează 100 de hectare în judeţul Giurgiu şi deţine o plantaţie de gutui şi aluni pe o suprafaţă de peste 10 hectare, vrea să facă următorul pas în afacere: să înceapă procesarea producţiei sale primare şi să îşi vândă produsele în retail.

citește mai mult
ZF Agropower. Mesajul fermierilor ecologici: costurile mari de producţie ne scot din piaţă! Polonezul, turcul sau grecul este sprijinit de stat, s-au găsit soluţii să-l facă competitiv
ZF Agropower. Mesajul fermierilor ecologici: costurile mari de producţie ne scot din piaţă! Polonezul, turcul sau grecul este sprijinit de stat, s-au găsit soluţii să-l facă competitiv 10 dec 2024

În România, circa 650.000 de hectare, adică 5% din suprafaţa agricolă, sunt dedicate culturilor ecologice. Acest procent s-a dublat în ultimii cinci ani, însă rămâne mult mai mic decât în alte ţări din vestul Europei.

citește mai mult
ZF Agropower. Dan Iorga, cofondator al Honey Loriana Bio şi preşedintele Asociaţiei Produs în Brăila: „Dacă ai scris «miere» pe borcan, trebuie să fie doar miere în el, nu amestecată cu altceva“
ZF Agropower. Dan Iorga, cofondator al Honey Loriana Bio şi preşedintele Asociaţiei Produs în Brăila: „Dacă ai scris «miere» pe borcan, trebuie să fie doar miere în el, nu amestecată cu altceva“ 6 dec 2024

România, al doilea cel mai mare crescător de albine din UE, după Spania, cu 2,3 mi­lioane de stupi şi o producţie de aproximativ 30.000 de tone de miere, a simţit anul acesta concurenţa puternică a mierii provenite din Ucraina, dar şi a celei din China, care ajunge în vestul Europei şi în SUA – cel mai mare importator de miere din lume – prin intermediul Ucrainei.

citește mai mult
ZF Agropower. Cum au conectat fondurile europene ferma Sana Plant Extract din satul Cătunu, din judeţul Dâmboviţa, cu piaţa. „Prin acest proiect, am creat brandul BioArca şi am dezvoltat lanţul de vânzare directă către consumatorul final, care a venit în vizită în fermă.“
ZF Agropower. Cum au conectat fondurile europene ferma Sana Plant Extract din satul Cătunu, din judeţul Dâmboviţa, cu piaţa. „Prin acest proiect, am creat brandul BioArca şi am dezvoltat lanţul de vânzare directă către consumatorul final, care a venit în vizită în fermă.“ 4 dec 2024

Sana Plant Extract, compa­nie activă pe piaţă din 2015, care cultivă 10 hectare cu aronia, soc, muri, căpşuni şi lavandă în satul Cătunu din judeţul Dâmboviţa, a accesat fonduri europene pentru promo­vare şi a reuşit să aducă consumatorii direct la produse, conectând astfel ferma cu piaţa.

citește mai mult
ZF Agropower. Terra Pitoresca, un „Booking“ al fermelor din România, a adunat deja 30 de ferme pe platformă şi ţinteşte 500 de ferme la nivel naţional în primul an. „Am vizitat ferme în Franţa, Germania, Elveţia, Olanda şi Italia, m-am cazat în ele şi am zis că trebuie să se întâmple şi la noi, să atragem turişti.“
ZF Agropower. Terra Pitoresca, un „Booking“ al fermelor din România, a adunat deja 30 de ferme pe platformă şi ţinteşte 500 de ferme la nivel naţional în primul an. „Am vizitat ferme în Franţa, Germania, Elveţia, Olanda şi Italia, m-am cazat în ele şi am zis că trebuie să se întâmple şi la noi, să atragem turişti.“ 3 dec 2024

Terra Pitoresca, platforma creată de antreprenorul Marius Ogrezeanu, cu experienţă în recrutare pentru agricultură şi industria alimentară, a adunat deja 30 de ferme şi îşi propune să devină un „Booking“ al fermelor din România şi să atingă 500 de ferme în primul an de activitate.

citește mai mult
Despre ZF Agropower